تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تجاوز نظامی روسیه؛ مسکو به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای متهم شد

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی با اشاره به کشته‌شدن چند صد غیرنظامی در شهر خارکیف اوکراین، روسیه را به استفاده گسترده از بمب‌های خوشه‌ای در این منطقه متهم کرد.

کد خبر: ۱۳۱۶۲۶
۱۷:۰۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ مسکو به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای متهم شد

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین یکشنبه شب اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی در حال نبرد سنگین برای حفظ «هر متر» از خیابان‌های شهر «سیورودونتسک» در منطقه «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین هستند.

نیرو‌های روسی بیشتر شهر سیویرودونتسک را تصرف کرده و بخش‌هایی از شهر را در یکی از خونین‌ترین حملات از زمان حمله به اوکراین در فوریه گذشته، با خاک یکسان کرده‌اند. اما نیرو‌های اوکراینی همچنان کنترل یک منطقه صنعتی را در اختیار دارند که صد‌ها غیرنظامی در آن پناه گرفته‌اند.

نیرو‌های روسیه تا کنون دو پل از پل ارتباطی این شهر را منهدم کرده‌اند، اقدامی که خروج غیرنظامیان را از شهر دشوار کرده است.

عفو بین‌الملل روسیه را به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در خارکیف متهم کرد

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی با اشاره به کشته‌شدن چند صد غیرنظامی در شهر خارکیف اوکراین، روسیه را به استفاده گسترده از بمب‌های خوشه‌ای در این منطقه متهم کرد.

شواهد استنادی عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که نیرو‌های نظامی روسیه با استفاده از این بمب‌ها باعث کشته شدن ساکنان و تخریب وسیع ساختمان‌های مسکونی شهر خارکیف از ابتدای جنگ در اواخر ماه فوریه شده‌اند.

در این گزارش آمده که روسیه مکرر از بمب‌های خوشه‌ای ۹N۲۱۰/۹N۲۳۵ و همچنین مین‌هایی که طبق معاهدات بین‌المللی استفاده از آن‌ها ممنوع است، استفاده کرده است.

نیرو‌های روسیه سربازان اوکراینی را از مرکز شهر سیورودونتسک بیرون کردند

پس از چندین هفته درگیری میان نیرو‌های اوکراینی و روسی، ارتش اوکراین به عقب‌نشینی از مرکز شهر سیورودونتسک در شرق این کشور اذعان کرد.

مقامات نظامی اوکراین روز دوشنبه با اشاره به وضعیت شهر کلیدی سیورودونتسک که نبرد برای کنترل آن هفته‌هاست بین نیرو‌های روسیه و اوکراین در پیرامون آن جریان دارد می‌گوید ارتش روسیه در خیابان‌های مرکزی شهر هستند و موفق شده‌اند با پشتیبانی توپخانه خود نیرو‌های اوکراینی را از مرکز شهر به عقب برانند.

سرگئی گایدایی، فرماندار منطقه لوهانسک تایید کرد که نیرو‌های اوکراینی از مرکز شهر عقب رانده شده اند.

او صبح روز دوشنبه در حساب فیسبوکی خود با انتشار عکس‌هایی از ساختمان‌های ویران شده تصریح کرد: «درگیری‌های خیابانی ادامه دارد. روس‌ها همچنان به تخریب شهر ادامه می‌دهند.»

نخست وزیر سابق روسیه: جنگ احتمالا دو سال طول می‌کشد

میخائیل کاسیانوف، نخستین نخست وزیر ولادیمیر پوتین در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تخمین زد که جنگ اوکراین دو سال طول بکشد. او ضمن اشاره به این نکته که ولادیمیر پوتینی که می‌شناخته با آن چه امروز بر سر کار است، متفاوت بوده است، ابراز امیدواری کرد که روسیه روزی دوباره «مسیر دموکراتیک» خود را از سر بگیرد.

آقای کاسیانوف که در سال ۲۰۰۴ از سوی رئیس جمهوری روسیه از سمت خود برکنار و به جمع مخالفان و منتقدان کرملین ملحق شد.

شهروندان غیرنظامی کی‌یف در این مدت در خانه‌های خود، در خیابان و در زمین‌بازی یا در گورستان زمانی که برای کار‌های بشردوستانه جمع شده بودند، جان خود را به‌دلیل استفاده از این نوع تسلیحات از دست داده‌اند.

طبق آمار رسمی مقامات خارکیف تا کنون ۶۰۶ غیرنظامی در این شهر کشته و ۱۲۴۸ نفر مجروح شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی