تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خواهرخوانده جدید کیهان

روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی دولت ادعا کرده که در روز جمعه گذشته، جلسه‌ای با حضور آقایان سید محمد خاتمی، حسن روحانی، سید حسن خمینی و ناطق نوری در منزل رییس‌جمهور سابق برگزار شده تا در خصوص موضوعاتی که این روزنامه آن را تصمیم‌گیری در خصوص «اعتراضات اجتماعی و انتخابات آتی» عنوان کرده، برنامه‌ریزی کنند. ادعایی که بلافاصله مشخص شد، در راستای فضاسازی‌های تخریبی و خبرسازی‌های کذب است و در راستای انحراف افکار عمومی از مشکلات جاری کشور عملیاتی شده است. به هر حال خواهر‌خواندگی روزنامه دولت را با روزنامه کیهان که جامعه با روش‌های آن آشنایی کامل دارند باید به آقایان دولتی تبریک گفت.

کد خبر: ۱۳۱۵۸۷
۱۱:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

خواهرخوانده جدید کیهان

دیدارنیوز: در شرایطی که این روز‌ها نحوه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی و راهبردی دولت باعث بروز دامنه وسیعی از مشکلات، نارسایی‌ها و گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی در جامعه شده است و با حذف سرمایه انسانی و نادیده انگاشتن چهار دهه تجربه و اصرار برای اجرای سیاست‌های اشتباه کارگزاران بی‌تجربه و فاقد دانش لازم، نگرانی‌های فزاینده‌ای ایجاد کرده است، حامیان دولت به‌جای تجدید نظر در سیاست‌های غلط و بازگشت به مردم برای فرافکنی این مشکلات به سمت فضاسازی‌های تخریبی و خبرسازی‌های جعلی و کذب علیه چهره‌های ملی، سیاسی و مورد وثوق مردم روی آورده‌اند.

در آخرین نمونه از این نوع خبرسازی‌های جعلی، روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی دولت در صفحه توییتری خود ادعا کرده که در روز جمعه گذشته، جلسه‌ای با حضور آقایان سید محمد خاتمی، حسن روحانی، سید حسن خمینی و ناطق نوری در منزل رییس‌جمهور سابق برگزار شده تا در خصوص موضوعاتی که این روزنامه آن را تصمیم‌گیری در خصوص «اعتراضات اجتماعی و انتخابات آتی» عنوان کرده، برنامه‌ریزی کنند.

ادعایی که بلافاصله مشخص شد، در راستای فضاسازی‌های تخریبی و خبرسازی‌های کذب است و در راستای انحراف افکار عمومی از مشکلات جاری کشور عملیاتی شده است. قبل از هر نکته‌ای باید توجه داشت که برگزاری یک چنین جلساتی، موضوع جدیدی نیست و مسبوق به سابقه است. این نوع نشست‌ها به صورت دوره‌ای و نوبتی از قبل نیز وجود داشته است. اما بر خلاف ادعا‌هایی که از سوی ارگان رسانه‌ای رسمی دولت مطرح می‌شود، این جلسه هیچ ارتباطاتی با موضوع اعتراضات اخیر و انتخابات آینده ندارد. این نوع خبرسازی‌های تخریبی در واقع فرافکنی است و ریشه در واقعیت ندارد.

جالب اینجاست که عکسی که روزنامه ایران برای صحت ادعای خود منتشر کرده و تصویری از نماز ۴ نفره آقایان روحانی، خاتمی، سید حسن خمینی و ناطق نوری است، بر اساس مستندات موجود عکسی مربوط به سال ۹۲ است که در آن مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز به عنوان پیش‌نماز حضور داشته است. اما روزنامه ایران با تقطیع چهره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به گونه‌ای فضاسازی کرده که انگار این نماز در نشست روز جمعه و با حضور آقایان خاتمی، روحانی، ناطق نوری و سید حسن خمینی اقامه شده است.

رویکردی که متاسفانه به کرات از سوی گروه‌های اصولگرا در پیش گرفته شده است، اما همواره نتایج عکس به دنبال داشته است. البته این برای نخستین‌بار نیست که اصولگرایان از روش‌های نخ نما شده برای فرافکنی و انحراف افکار عمومی نسبت به موضوعات اصلی جامعه استفاده می‌کنند و روش‌های تخریبی آن‌ها علیه رقبای سیاسی نیز مشابهت زیادی به شیوه‌های کمونیستی سابق دارد.

جالب است بدانیم که کمونیست‌ها نیز در دوره پیش از فروپاشی شوروی با توهم ایجاد دنیای یکدست سوسیالیستی، اقدامات زیادی برای تخریب و از صحنه به در کردن مخالفین خود انجام دادند. از جمله آن اقدامات، سانسور برخی مقالات رقبای فکری و سیاسی، تکه‌برداری از آن‌ها و انتشار نصفه نیمه برخی تصاویر بود. در تیتر توییت یاد شده از چهره‌های مورد وثوق ملت به عنوان مسببان وضع موجود یاد شده است. در صورتی که بر کسی پوشیده نیست که مسببان وضع موجود همین دولتمردانی هستند که حضور آن‌ها در ساختار اجرایی و تقنینی کشور حاصل عدم مشارکتی است که نظارت استصوابی شکل داده است.

نباید فراموش کرد، همین چهره‌ها در زمان دولت روحانی در برابر برجام مانع تراشی کردند و اجازه ندادند تا دستاورد‌های حداکثری برآمده از برجام محقق شود. ضمن اینکه در برابر پیوستن ایران به fatf مخالفت کردند و دیواری میان ایران و جهان پیرامونی کشیدند. کسانی که خودشان بانیان وضع موجود بودند و در مسیر دولت قبل که با رای اکثریت مردم روی کار آمده بود، سنگ اندازی می‌کردند، امروز نیز ناکارآمدی خودشان را با فرافکنی می‌خواهند جبران می‌کنند. در واقع دلواپسان به دنبال آن بودند که از طریق مانع تراشی بر سر فعالیت‌های دولت قبل، مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای ناامید سازند. چرا که اگر مردم در انتخابات حضور داشتند، قطعا خروجی صندوق‌های رای، این افراد نبودند. به هر حال خواهر‌خواندگی روزنامه دولت را با روزنامه کیهان که جامعه با روش‌های ان آشنایی کامل دارند باید به آقایان دولتی تبریک گفت.

جواد امام - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی