تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تصویری جالب از ناسا؛ صورت روی ماه

در این تصویر واقعا مردی در ماه وجود دارد. عکاس تصویر امروز ناسا با برنامه‌ریزی دقیق توانسته است فردی واقعی را همزمان با طلوع ماه از لبه این کوه ثبت کند. چنین تصاویری، مثل تصویر امروز ناسا، معمولا با تلسکوپ ثبت می‌شوند تا عکاس بتواند جزئیات دقیقی از ماه و فورگراند (پیش زمینه) به دست آورد.

کد خبر: ۱۳۱۵۳۶
۱۹:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

تصویری جالب از ناسا؛ صورت روی ماه! +عکس

دیدارنیوز: تا به حال «صورت روی ماه» را دیده‌اید؟ پاریدولیا (Pareidolia) پدیده‌ای روانشناختی است که در آن افراد تصاویر یا صدا‌های آشنایی را دی مکان‌هایی می‌بینند و یا می‌شنوند که در واقع وجود ندارد. مدت‌هاست که مردم با بافت سطح کره ماه صورتی برای آن متصور شده‌اند که تبدیل به سنبلی برای ماه شده است.

به نقل از دیجیاتو، این سنبل فقط برای فرهنگ مدرن نیست و در تاریخ در تمامی فرهنگ‌ها دیده شده است. برای مثال، قبلا با توجه به قرارگیری کره ماه در زمان خود، زن و خرگوشی روی ماه دیده‌اند. اما صورت روی ماه یکی از سنبل‌هایی است که تمام فرهنگ‌ها در تمام دوران‌ها آن را دیده‌اند.

تصویری جالب از ناسا؛ صورت روی ماه! +عکس

چگونه صورت روی ماه را ببینیم؟
برای دیدن مرد روی ماه کافی است دو دریای بزرگ روی ماه را که کمی بالاتر از مرکز قرار دارد، به جای چشم‌های ماه تصور کنید. حالا به راحتی می‌توانید بینی ماه را در مرکز آن و دهان ماه را کمی پایین‌تر از مرکز ببینید.

البته، در این تصویر واقعا مردی در ماه وجود دارد. عکاس تصویر امروز ناسا با برنامه‌ریزی دقیق توانسته است فردی واقعی را همزمان با طلوع ماه از لبه این کوه ثبت کند. چنین تصاویری، مثل تصویر امروز ناسا، معمولا با تلسکوپ ثبت می‌شوند تا عکاس بتواند جزئیات دقیقی از ماه و فورگراند (پیش زمینه) به دست آورد. این تصویر شش سال پیش در مادرید، اسپانیا ثبت شده است و جزئیات دقیقی از ماه نشان می‌دهد.

تصویری جالب از ناسا؛ صورت روی ماه! +عکس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی