تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ایران - الجزایر؛ از یک فیفادی تا ۲ ناکامی بزرگ

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در حالی تقابل دوستانه‌ای با الجزایر خواهد داشت که به دلیل لغو دو بازی‌اش با کانادا و اروگوئه و عدم سفرش به کانادا تنها از یک بازی در فیفادی استفاده می‌کند. در آن طرف، الجزایر با دو ناکامی بزرگ در جام ملت‌های آفریقا و عدم صعود به جام جهانی در لحظات پایانی دیدار با کامرون مواجه شده است.

کد خبر: ۱۳۱۵۳۲
۱۸:۳۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

ایران - الجزایر؛ هر آنچه باید از تنها بازی دوستانه تیم ملی بدانید؛ الجزایر تحت تاثیر انقلاب و ۲ شوک بزرگ

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال الجزایر با تغییرات گسترده‌ای به مصاف تیم ملی ایران می‌آید.

تیم ملی فوتبال ایران باید امشب (یکشنبه) در تنها بازی دوستانه خود در فیفا‌دیِ جاری به مصاف تیم ملی الجزایر برود. شاگردان اسکوچیچ رودرروی تیمی قرار خواهند گرفت که بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آفریقای سال ۲۰۱۹ دیگر رنگ خوشی را به خود ندید. ابتدا در مرحله گروهی جام ملت‌های سال ۲۰۲۱ حذف شد و سپس نتوانست برای دومین دوره متوالی به جام جهانی صعود کند و مغلوبِ کامرون شد.

این ۲ ناکامی باعث شد تا جمال بلماضی دست به یک خانه‌تکانی عظیم در تیم ملی الجزایر بزند. ۱۱ بازیکنی که در بازی با کامرون در لیست جنگجویان صحرا بودند، حالا جایی در لیست اعلامی برای ۲ بازی در انتخابی جام ملت‌ها و مسابقه با ایران نداشتند. البته در این بین، چند بازیکن (۲ الی ۳ نفر) از سرمربی استراحت گرفتند تا بتوانند برای فصل جدید تجدید قوا کنند.

الجزایر در این پنجره ابتدا ۲ بازی با تیم‌های اوگاندا و تانزانیا داشت. ۲ دیداری که با برتری ۲ بر صفر آن‌ها به اتمام رسید تا آن‌ها نشان دهند مشکلی برای صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ نخواهند داشت و حالا نوبت به دیدار دوستانه با ایران رسیده است. طبق اعلام بلماضی و خلاف چیزی که فدراسیون‌نشینان در ایران اذعان می‌کنند؛ نماینده آفریقا با تغییرات زیادی مقابل تیم ملی صف‌آرایی خواهد کرد.

ریاض محرز (مهاجم/منچسترسیتی)، سفیان فغولی (گالاتاسرای/هافبک)، یاسین براهیمی (الریان/هافبک)، سعید بن‌رحمه (وستهم/مهاجم) و بغداد بونجاح (مهاجم/السد) مهمترین و سرشناس‌ترین بازیکنانی هستند که اصلا در این اردو همراه تیم ملی الجزایر نبودند و فراخوانده نشدند. بدون شک محرز و بن‌رحمه در اردو‌های آتی و بازی‌های مهم‌تر دوباره به تیم ملی کشورشان دعوت خواهند شد، اما بقیه نفرات ممکن است به خاطر افزایش سن‌وسال‌شان دیگر پیراهن تیم ملی کشورشان را به تن نکنند.

فقط یک بازیکن از لیگ داخلی
بعد از انجام ۲ مسابقه رسمی، ۵ بازیکن دیگر هم به دلیل مصدومیت و یا استراحتی که کادرفنی برای‌شان تجویز کرده، مقابل ایران بازی نخواهند کرد. اسامی نفرات مذکور را در ادامه می‌بینید: رایس مبولحی (دروازه‌بان/الاتفاق عربستان)، عیسی ماندی (مدافع/ ویارئال)، اسلام اسلیمانی (اسپورتینگ لیسبون/ مهاجم)، هشام بوداوی (نیس فرانسه/ هافبک)، سفیان بن‌دِبکا (هافبک/ الفاتح عربستان).

برای پایان دادن به این بخش باید بدانید که از ترکیب اصلی الجزایر در بازی با کامرون در انتخابی جام جهانی در بهترین شرایط ۴ بازیکن می‌توانند مقابل ایران به میدان بروند که این چهار بازیکن عبدالقادر بدرانه، اسماعیل بن‌ناصر، رامیز زِروکی و یوسف بلیلی هستند. البته که رامی بن‌سبعینی (مونشن‌گلادباخ/مدافع)، رشید غزال (بشیکتاش ترکیه/ مهاجم) و آدام اوناس (ناپولی/وینگر) هم می‌توانند در صورت صلاحدید کادرفنی به عنوان نفرات شناخته شده مقابل یوز‌های پارسی بازی کنند.

در لیست ۲۵ نفره اعلام شده توسط بلماضی «ریاض بن عیاد» تنها بازیکنی است که از لیگ الجزایر برگزیده شده و ۲۴ نفر دیگر در ۱۲ کشور عربستان، فرانسه، اسپانیا، آلمان، تونس، هلند، پرتغال، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، سوئیس و رومانی توپ می‌زنند. فرانسه با ۵ نماینده از این حیث صدرنشین است.

پنجمین جدال
ایران و الجزایر قرار است برای پنجمین‌بار به مصاف یکدیگر بروند. در چهار رویارویی پیشین، ۲ برد برای هر یک از طرفین به ارمغان آمده و شاهد نتیجه مساوی نبوده‌ایم. بازی نخست را الجزایر در تاریخ ۹ تیر ۱۳۶۰ در لیبی از ایران برد. بازی‌ای دوستانه که در شرایط خاص فوتبال ایران برگزار شد. تیم ملی نظم خاصی نداشت و حتی سرمربی تیم ملی هم مشخص نبود. این دیدار به منظور آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۸۲ برگزار شد و نماینده قاره سیاه با یک گل برنده شد.

مسابقه دوم و سوم در چارچوب جام آفریقا - آسیا برگزار شد. ۲ دیداری که شبیه به همین فینالیسیمایی بود که ایتالیا و آرژانتین برگزار کردند و جدالی بود بین قهرمان آسیا و آفریقا. ما فاتح بازی‌های آسیایی شده بودیم و در این دیدار شرکت کردیم. بازی رفت در ورزشگاه آزادی با برتری ۲ بر یک ایران به اتمام رسید. صمد مرفاوی مرد اول میدان بود و ۲ گل به ثمر رساند. در مسابقه برگشت، اما روباه‌ها با درخشش رباح ماجر یک بر صفر به پیروزی رسیدند و به واسطه گل زده در خانه حریف قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

بازی چهارم ۲ تیم در تاریخ هفت فروردین ۱۳۹۷ در اتریش به انجام رسید. شاگردان کارلوس کی‌روش پس از مصاف با تونس به مصاف تیم تحت هدایت ماجر رفتند تا برای مقابله با مراکش در جام جهانی آماده‌تر باشند. این مسابقه با پیروزی ۲ بر یک ایران تمام شد. مهدی طارمی و سردار آزمون موفق به گلزنی شدند و به نوعی مچ ریاض محرز و ستاره‌های تیم آفریقایی را خواباندند.

الجزایر طی چند روز اخیر با ۲ شوک بزرگ مواجه شده است. "بلال بن‌حموده"، بازیکن ۲۴ ساله تیم ملی "ب" الجزایر یک روز پس از گلزنی برای تیم کشورش در بازی دوستانه مقابل کنگو به دلیل سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در همین اثنا رباح ماجر، اسطوره فوتبال الجزایر هم به خاطر کلاهبرداری به ۶ ماه حبس محکوم شد.

فرد شناخته شده برای ایرانی‌ها
جمال بلماضی فرد شناخته شده‌ای برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. او در تیم ملی قطر و باشگاه الدحیل با تیم ملی ایران و تیم‌های باشگاهیِ ایرانی مصاف داشته است. مهمترین تقابل‌ها مربوط به جام ملت‌های ۲۰۱۵ و لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ می‌شود. در جام ملت‌ها ایران توانست با تک گل سردار آزمون، قطر را شکست دهد و در دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ هم تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ با کامبکی دراماتیک، الدحیلِ قدرتمند را از گردونه مسابقات کنار زد.

حالا باید دید در این مسابقه تدارکاتی چه نتیجه‌ای به‌بار خواهد نشست. این بازی برای نماینده آفریقا کاملا جنبه‌ای دوستانه دارد و احتمالا مهره‌های جوان‌تر برای خودنمایی به میدان می‌روند، اما ایران، باید نهایت استفاده را از این مسابقه ببرد. در روز‌هایی که رقبای آسیایی آماده‌سازی مفصل و شگفت‌انگیزی برای جام جهانی داشتند، تیم ملی ایران فقط همین یک مسابقه را انجام خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی