تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پوتین: آمریکا ملزم به بازسازی افغانستان است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که کشورش را درگیر تجاوز نظامی طولانی مدت در اوکراین کرده، مدعی شد که آمریکا و متحدانش باید تعهدات مالی، به ویژه در بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند.

کد خبر: ۱۳۱۳۷۷
۰۹:۵۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

پوتین: آمریکا ملزم به بازسازی افغانستان است

دیدارنیوز: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که آمریکا و متحدانش باید در بازسازی افغانستان تعهدات مالی را بر عهده بگیرند.

به نقل از آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پی دیدار با "سردار بردی محمداف"، همتای ترکمنستانی خود در کاخ کرملین نشست خبری مشترک ترتیب داد.

پوتین ضمن اشاره به اینکه روسیه یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی ترکمنستان است، اظهار داشت: حجم تجارت در سال گذشته به ۸۶۵ میلیون دلار رسید و در سه ماهه اول امسال نیز ۴۵ درصد افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: روسیه و ترکمنستان در زمینه انرژی نیز همکاری داشته و پروژه‌های مشترکی در حوزه صنعت محقق کرده‌اند.

پوتین یکی از محور‌های دیدار با بردی محمداف را بررسی وضعیت افغانستان اعلام کرده و گفت: دیدگاه مشترک و قطعی ما این است که آمریکا و متحدانش باید تعهدات مالی، به ویژه در بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند. حضور ۲۰ ساله آن‌ها این کشور را به نقطه حساسی رساند.

رئیس جمهور روسیه همچنین برای ادامه کار روی موضوع افغانستان در چارچوب رایزنی‌های فرمت مسکو ابراز آمادگی کرد.

بردی محمداف نیز ضمن اشاره به توسعه روابط با روسیه، گفت: دولت ظرفیت کافی برای افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری متقابل و پروژه‌های مشترک در صنعت، حمل و نقل، انرژی و کشاورزی را دارد.

وی با تاکید بر حفظ همکاری فشرده با روسیه در دو قالب دوجانبه و چندجانبه در دریای خزر، از حصول توافق با پوتین بر سر ادامه مذاکرات دیپلماتیک سیاسی خبر داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی