تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان عنوان کرد؛

آمادگی کامل برای آتش سوزی‌های احتمالی/ مشارکت مردمی برای اطفاء حریق بسیار حائز اهمیت است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: آمادگی های لازم برای فصل گرم سال و آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های استان وجود دارد.

کد خبر: ۱۳۱۲۶۳
۱۲:۱۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

 

آمادگی اداره کل منابع طبیعی خوزستان برای آتش سوزی‌های احتمالی

 به گزارش دیدارنیوز _خوزستان:سید محمد تقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار دیدارنیوز اظهار کرد: خوزستان علیرغم دید عمومی، محیط زیست شکننده دارد که حدود یک میلیون هکتار عرصه جنگلی و حدود ۱۴۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت دارد و یک استعداد بالقوه برای ایجاد حریق است.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار هکتار بیشه زار نیز در خوزستان وجود دارد گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و وضعیت گرمی هوا در فصل تابستان مستعد وقوع حریق هستند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان ادامه داد: با یک برنامه ریزی مدون و منسجم می توان برای  کنترل آتش سوزی اقدام کرد، که بخشی از کار‌های اطفای حریق به صورت سخت افزاری و بخشی دیگر به صورت نرم افزاری صورت می‌پذیرد.

 

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ پایگاه اطفا حریق در باغملک و بهبهان راه اندازی شده که نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و امیدواریم پایگاه‌های اطفا حریق در  سال جاری تکمیل شوند.

 

سجادی گفت: سازمان منابع طبیعی کشور طی چند مرحله تجهیزات اطفاء حریق را به صورت انفرادی و گروهی در اختیار استان‌های مختلف از جمله خوزستان قرار داده که این تجهیزات شامل موتور سیکلت، دمنده البسه مخصوص اطفا حریق است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به عملیات نرم افزاری و ارزیابی نقشه‌های بحران آتش سوزی ادامه داد: نقاط فوق بحرانی شناسایی شده و نیرو‌های حفاظتی و گشت زنی بطور مستمر انجام می شود.

 

همچنین افزود:جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها و اطفا حریق موضوع مهمی است که برای فرهنگ سازی این موضوع دوره های آموزشی و برگزاری مانور‌ها  ترتیب داد شد.

 

سجادی با اشاره به موضوع دیده بانان حریق بیان کرد: ۳۵ قرارداد با جوامع محلی برای دیده بان‌های حریق بسته شد که طی آن افراد مکلف هستند علاوه بر اطلاع رسانی از آغاز وقوع حادثه در یک نقطه ، خودشان نیز بصورت پیش آهنگ در بدو امر بتوانند اقدامات لازم را در ساعات طلایی اطفاء حریق انجام دهند، که این قرارداد‌ها در خوزستان  بسیار کارساز واقع شد.

 

وی افزود:با وزارت دفاع برای تامین بالگرد در صورت نیاز هماهنگی‌هایی صورت گرفته که با اعلام مدیرکل منابع طبیعی هر استان در صورت نیاز بالگرد برای اعزام نیرو‌ها به محل حریق انجام می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در خوزستان شاهد کاهش ۵۰ درصدی آتش سوزی بودیم.

 

وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال ۲ فقره و اردیبهشت نیز سه فقره آتش سوزی ثبت شد که سطحی معادل بیست و یک هزار و نیم هکتار از اراضی جنگلی استان را در بر گرفت و علت اغلب آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع عوامل انسانی بود.

 

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت مردم برای اطفا حریق‌ بیان کرد:موضوع استفاده از مشارکت مردمی برای اطفاء حریق بسیار حائز اهمیت است که باید به آن پرداخته شود و آمادگی‌های لازم جهت مشارکت مردم در استان ایجاد و برنامه‌ریزی‌ های لازم انجام بگیرد. 

 وی ادامه داد: باید جوامع محلی آماده و مجهز شوند تا در صورت وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها همکاری لازم را با ما داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و  آبخیزداری  خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: تجربه به ما  ثابت کرده که استفاده از بالگرد آبپاش در موارد خاص توصیه میشود و بدان معنا نیست که حضور بالگرد برای همه حریق‌ها لازم است در آتش سوزی مناطق جنگلی و صعب العبور نفرات پیاده بسیار موثر عمل می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی