تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ساداتیان: نزدیکی اروپا به آمریکا می‌تواند موجب فعال شدن «مکانیسم ماشه» شود

سیدجلال ساداتیان، دیپلمات پیشین کشورمان معتقد است که نزدیکی اروپا به آمریکا می‌تواند موجب فعال شدن «مکانیسم ماشه» شود. او همچنین گفت: تاخیر در انتخاب نماینده ایران در آژانس غلط است.

کد خبر: ۱۳۱۲۴۶
۱۱:۰۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

ساداتیان: نزدیکی اروپا به آمریکا می‌تواند موجب فعال شدن «مکانیسم ماشه» شود

دیدارنیوز: یک دیپلمات پیشین گفت: هرچند قطعنامه شورای حکام قصد ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت را نداشته باشد و حتی در صورت ارجاع، قطعنامه در آن نهاد مورد وتوی چین و روسیه قرار بگیرد، اما این شرایط برخورد با ایران و اسنپ بک و افزایش تنش را نسبت به تهران فراهم می‌کند.

سیدجلال ساداتیان، در ارزیابی اقدامات تهران برای ممانعت از صدور قطعنامه علیه کشورمان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در پاسخ به این سوال که فقدان حضور نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان ماموریت نماینده پیشین در برهه کنونی چه تبعاتی برای کشورمان خواهد داشت، گفت: از ظن دوستانی که در ایران کار برجام را به دست گرفته‌اند، از آژانس کاری علیه ایران برنمی‌آید و بر فرض اینکه شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند و پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود، در آنجا با وجود چین و روسیه که مسکو در شرایط کنونی تضاد بیشتری با غرب پیدا کرده صدور قطعنامه وتو خواهد شد و به همین دلیل نیز معتقد هستند ضرورتی بر همکاری زیاد با آژانس نمی‌بینند.

وی ادامه داد:، اما -که نکته مهم در این «اما» نهفته است- با توجه به نزدیک‌تر شدن اروپایی‌ها به آمریکا هم با توجه به روی کار آمدن آقای بایدن و افزایش سطح همکاری در عرصه‌های مختلف و البته با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، این احتمال وجود دارد که مجموعه آن‌ها به سمت فعال کردن «مکانیسم ماشه» پیش برود و این خطرناک است و وضعیت کشور را از وضعیت امروز سخت‌تر خواهد کرد.

ساداتیان افزود: البته این نکته هم باید مدنظر قرار بگیرد که هرچند قطعنامه شورای حکام قصد ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت را نداشته باشد و حتی در صورت ارجاع، قطعنامه در آن نهاد مورد وتوی چین و روسیه قرار بگیرد، اما _که این، اما نیز اهمیت برخوردار است- این شرایط برخورد با ایران و اسنپ بک و افزایش تنش را نسبت به تهران فراهم می‌کند به این معنا که با صدور قطعنامه در شورای حکام، شرایط بین‌المللی و افکار عمومی علیه کشور داغ خواهد شد.

سفیر پیشین کشورمان در انگلیس در خصوص عدم حضور نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: این نگاه غلط است که نماینده‌ای را بازگردانیم در حالی که برای جانشینی او تصمیمی گرفته نشده است. الان ببینید در چند پایتخت مهم مانند لندن و پاریس و نهاد مهمی همچون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفیر و نماینده نداریم.

وی‌ادامه داد: باید به این مساله توجه شود که اگر حتی خطایی هم از سوی نماینده‌ای رخ داده باشد باید پیش از بازگشت به کشور برایش جانشین انتخاب شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی