تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حسین مرعشی:

 با ادغام میراث فرهنگی و گردشگری مخالف بودم/ نانوایی‌ها را هم به نام وزارت اضافه کنید!

رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از مخالفان ادغام این سه حوزه بود در گفت و گویی با دیدار تاکید می‌کند: در مجلس ششم این پیشنهاد را از دستور کار خارج کردم، اما زمانی که من در کرمان بودم این طرح تصوب شد.

کد خبر: ۱۳۱۱۷۳
۱۱:۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

 

 با ادغام میراث فرهنگی و گردشگری مخالف بودم / طرح ادغام را از دستور کار مجلس ششم خارج کردم

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: نام حسین مرعشی برای همه طیف‌ها چه سیاسی چه فرهنگی نام آشنایی است، او که بیشتر به عنوان یک رجل سیاسی اصلاح طلب معرفی شده است در دولت محمد خاتمی بعد از اینکه مامور اجرای لایحه ادغام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد به سه ماده این لایحه ۸ ماده دیگر اضافه کرد و در نهایت لایحه با ۱۱ ماده از کمیسیون مجلس عبور کرد.

او کمی بعد مسوولیت ریاست سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عهده گرفت هر چند مدت ریاست او بر این سازمان بیشتر از یکسال طول نکشید و پس از با روی کار آمدن دولت نهم اسفندیار رحیم مشایی ریاست این سازمان را به عهده گرفت.

مرعشی در توضیح بیشتر شکل گیری سازمان میراث فرهنگی می‌گوید: کنار هم قرار گرفتن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب یک سازمان و حتی وزارت کار درستی نیست، زیرا وظیفه ذاتی میراث فرهنگی، کاوش، تحقیق و پژوهش است و همه آثار میراثی جزء اسناد هویتی ایران و مردم این کشور است و خیلی از این آثار به درد نمایش دادن نمی‌خورد پس دلیلی ندارد که ما به بهانه دیدن این آثار گردشگر خارجی بیاوریم.

اعتقاد رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که گردشگری به دلیل هویت خاصی که دارد و صنعت محسوب می‌شود می‌تواند ذیل یک وزارتخانه فعالیت کند، میراث فرهنگی هم در قالب یک سازمان مستقل، اما مرتبط با وزارت و صنایع دستی هم به صورت یک شرکت مادر تخصصی به تولید و عرضه محصولات هنری بپردازد.

او استدلال مدیران پیشین را مبنی بر مرتبط بودن دو حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی را برای جذب گردشگر غیر منطقی می داند و می گوید: برای گردشگر باید نان هم تهیه شود پس نانوایی ها را هم به این سه حوزه اضافه کنید!.


نظرات بیشتر حسین مرعشی رئیس اسبق میراث فرهنگی را می‌توانید در این ویدیو ببینید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی