تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی برای میراث‌فرهنگی

راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث‌فرهنگی، در سومین کمیته تخصصی شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصویب شد.

کد خبر: ۱۳۱۱۲۷
۰۹:۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی برای میراث‌فرهنگی

دیدارنیوز: در سومین کمیته تخصصی شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث‌فرهنگی تصویب شد.

سومین جلسه کمیته تخصصی نشست هشتم شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌ها و حوزه‌های تخصصی وزارتخانه، در محل سالن جلسات فجر برگزار شد.

مهدی اکبری بکرآباد به‌عنوان رئیس جلسه در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای عالی در دولت سیزدهم، به تشریح فرآیند تصویب پیشنهاد‌ها و احکام پیشنهادی در شورای عالی میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت.

وی گفت: دبیرخانه شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از ابتدای سال جاری، با سامان‌دهی مجدد اعضای کمیته‌های تخصصی، کمیسیون تخصصی شورای‌عالی و همچنین پیگیری صدور احکام کارشناسان خبره شورای‌عالی، بیش از ۱۵ جلسه تخصصی با معاونان و نمایندگان حوزه‌های تخصصی و عمومی وزارتخانه برگزار کرده و پس از بررسی پیشنهاد‌های اختصاصی هر حوزه و تعیین و ثبت صورت‌جلسه، ۳۷ موضوع قطعی پیشنهادی معاونت‌ها و حوزه‌ها، در دستور کار جلسات کمیته تخصصی شورای عالی قرار گرفته و امروز درسومین جلسه این کمیته به طرح و بررسی موضوعات و پیشنهاد‌های قطعی باقی‌مانده پرداخته شد.

در این جلسه، ابتدا پیگیری اصلاحات متن احکام پیشنهادی مصوبات جلسات قبلی مورد تاکید اعضا قرار گرفت و سپس پیشنهاد‌های معاونت میراث‌فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه اعضای کمیته تخصصی موافقت خود را با پیشنهاد‌های معاونت میراث‌فرهنگی، مبنی بر صدور مجوز جذب و به کارگیری نیروی متخصص در رشته‌های مرتبط، تجهیز خودرویی و افزایش سهمیه جذب سرباز امریه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، ایجاد پست سازمانی امین اموال فرهنگی، تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی برای حفظ، صیانت، مرمت و نگهداری از آثار و بنا‌های تاریخی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، گنجاندن دروس و واحد‌های درسی مرتبط با شناخت ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و ایجاد و راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را اعلام کردند.

همچنین پیشنهاد‌های کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی مورد بررسی و پیشنهاد‌های صدور مجوز فعالیت سراسری برای امداد خودرو کانون و تعیین حدود و ثغور ضمانت اجرایی قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل عبور کالا‌های خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران مورد تصویب اعضا کمیته تخصصی قرار گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی