تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

امین تفرشی؛ برنده جایزه نشنال جئوگرافیک

دریافت‌کنندگان جایزه "وی‌فایندر" به جامعه جهانی کاوشگران نشنال جئوگرافیک می‌پیوندند و هر کدام یک جایزه نقدی برای ادامه کار خود دریافت می‌کنند. یکی از برندگان این جایزه، بابک امین تفرشی عکاس خبری و فیلم‌بردار علمی ایرانی‌تبار است که هنر و علم را از طریق داستان‌های بصری در هم می‌آمیزد. او با اشتیاقش برای کاوش آسمان شب، تصاویر حیرت‌انگیزی از آسمان را در تمامی قاره‌ها ثبت کرده است.

کد خبر: ۱۳۱۰۹۶
۱۷:۳۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

عکاس علمی ایرانی؛ برنده جایزه نشنال جئوگرافیک

دیدارنیوز: سالانه "انجمن نشنال جئوگرافیک" (National Geographic Society) جایزه‌ای تحت عنوان "وی‌فایندر" (Wayfinder) (راهیاب) به افرادی که از طریق علم، آموزش، حفاظت از منابع، فناوری و داستان‌سرایی عصر جدیدی از اکتشافات را رهبری می‌کنند، اهدا و از این افراد قدردانی می‌کند.

این افراد خود را به عنوان نسل بعدی رهبران تاثیرگذار و نوآور اثبات کرده‌اند و کار‌های آن‌ها نشان‌دهنده قدرت علم است و الهام‌بخش ما برای آموختن، مراقبت و محافظت از جهان هستند.

برندگان جایزه "وی‌فایندر ۲۰۲۲" که پیش از این "جایزه کاوشگر نوظهور" (Emerging Explorer Award) نامیده می‌شد، مشغول انجام کار‌های پیشگامانه‌ای هستند که ریشه‌دارترین کلیشه‌ها را در قلمرو حیوانات به چالش می‌کشد، بر حفاظت فراگیر و مبتنی بر جامعه تمرکز دارد، عدالت اجتماعی را با تحقیقات علمی زیست‌محیطی ترکیب می‌کند، و سواد نژادی را در آموزش ترویج می‌کند. این افراد باورنکردنی، از فناوری‌های جدید، تحقیقات، عکاسی و داستان‌سرایی و روش‌های دیگر برای حمایت و محافظت از شگفتی‌های جهان ما استفاده می‌کنند.

دریافت‌کنندگان جایزه "وی‌فایندر" به جامعه جهانی کاوشگران نشنال جئوگرافیک می‌پیوندند و هر کدام یک جایزه نقدی برای ادامه کار خود دریافت می‌کنند.

عکاس علمی ایرانی؛ برنده جایزه نشنال جئوگرافیک

یکی از برندگان این جایزه، بابک امین تفرشی عکاس خبری و فیلم‌بردار علمی ایرانی‌تبار است که هنر و علم را از طریق داستان‌های بصری در هم می‌آمیزد. او با اشتیاقش برای کاوش آسمان شب، تصاویر حیرت‌انگیزی از آسمان را در تمامی قاره‌ها ثبت کرده است. هدف او آشکار کردن شگفتی‌های علم برای عموم مردم، حفظ محیط طبیعی شب در برابر آلودگی نوری و پیوند فرهنگ‌ها از طریق علاقه مشترک مردم به آسمان شب است.

او "برنامه جهان در شب" (The World at Night) را در سال ۲۰۰۷ با شعار "یک ملت یک آسمان" (One People One Sky) ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون در حال رهبری تیم رو به رشد عکاسان در حدود ۳۰ کشور جهان است. تفرشی در سال ۲۰۰۹ "جایزه لنارت نیلسون" (Lennart Nilsson Award) که شناخته شده‌ترین جایزه علمی عکاسی در آن زمان بود را به دلیل تلاش‌هایش در جهت ایجاد ارتباط دوباره بین بشر و دنیای طبیعی با استفاده از تصاویر آسمان شب، دریافت کرد.

علاقه مادام‌العمر تفرشی به نجوم از زمانی آغاز شد که او برای اولین بار در کودکی ماه را از طریق تلسکوپش در تهران مشاهده کرد. او عکاسی از آسمان تاریک ایران را از اوایل دهه ۱۹۹۰ و پیش از تحصیل در رشته فیزیک آغاز کرد. سپس به روزنامه‌نگاری تبدیل شد که حوزه نجوم و فضا را پوشش می‌دهد. او از سال ۲۰۱۲ تاکنون با نشنال جئوگرافیک همکاری می‌کند و آثار خود را در بیش از ۱۰۰ برنامه تلویزیونی و مستند ارائه کرده است.

از دیگر برندگان این جایزه می‌توان به "سامانتا کریستوفورتی" (Samantha Cristoforetti) اشاره کرد. او که فضانورد آژانس فضایی اروپا است و اکنون به عنوان عضوی از ماموریت "اکسپدیشن ۶۷" (Expedition ۶۷) در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارد تلاش می‌کند تا موضوعاتی مثل تنوع زیستی و حفاظت از مناظر را از نمای منحصر به فرد فضا برای طیف وسیع‌تری از مخاطبان فراهم کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی