تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

پایان عملیات آتش‌نشانان تهرانی در متروپل

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از بازگشت تیم‌های اعزامی آتش‌نشانی تهران از محل ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

کد خبر: ۱۳۱۰۹۰
۱۶:۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

پایان عملیات آتش‌نشانان تهرانی در متروپل

دیدارنیوز ـ سید جلال ملکی دراین‌باره گفت: گروه شماره ۲ اعزامی از آتش‌نشانی تهران به آبادان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات فرستاده شده پس از عبور از مرحله بحرانی در محل ریزش این ساختمان به تهران بازگشتند. این تصمیم به تشخیص فرمانده میدان عملیات، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و تیم مشاورش گرفته شده و به تایید ستاد بحران نیز رسید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه خطر ریزش در متروپل کاهش پیدا کرده و حد بحران از مرحله ملی به استانی رسیده بود، گفت: برهمین اساس آتش‌نشانی تهران، فرماندهی خود را به آتش‌نشانی اهواز و آبادان واگذار کرده و به ماموریت خود خاتمه دادند.

وی ادامه داد: در این ۱۲ روز که آتش‌نشانی تهران فرماندهی عملیات را برعهده داشت در هیچ یک از بخش‌های عملیاتی برای هیچ یک از نیرو‌های امدادی که تحت امر آتش‌نشانی تهران بودند مشکلی به وجود نیامد. در عین حال عملیات نیز با سرعت پیش می‌رفت و آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب توانستند امور را پیش ببرند.

ملکی درباره گلایه برخی از هموطنان در خصوص تاخیر در امدادرسانی به حادثه متروپل نیز اظهار کرد: حال و روز مردم آبادان را درک می‌کنیم و با آن‌ها هم درد هستیم. در تمام این روز‌ها مردم همکاری بسیار خوبی با آتش‌نشانی داشتند. البته گلایه‌هایی وجود داشت که این می‌تواند متوجه بسیاری از نیرو‌های امدادی باشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: در تمام نقاط دنیا طی بحران‌ها زمانی طول می‌کشد که نیرو‌های امدادی برنامه ریزی لازم را انجام دهند. آتش‌نشانی تهران بلافاصله طی همان ساعات اولیه به سمت آبادان اعزام شد، اما به دلیل وجود گرد و خاک امکان اعزام با هواپیما وجود نداشت و با وجود این‌که به فرودگاه هم رفتیم به صورت زمینی به سمت آبادان حرکت کردیم. این موجب شد که برای بعضی این تصور ایجاد شود که نیرو‌های امدادی سایر شهر‌ها از جمله تهران دیر به آبادان رسیدند.

وی اظهار کرد: مردم آبادان در روز‌های اول با دستان خالی به ما کمک می‌کردند، اما زمانی که لجستیک لازم فراهم شد امدادرسانی سرعت گرفت و امدادگران نیز اقدامات بیشتری را انجام دادند. طبیع است که اگر خدای نکرده در تهران حادثه‌ای رخ دهد نیرو‌های امدادی دیگر استان‌ها نمی‌توانند خود را یک ساعته به محل وقوع حادثه در تهران برسانند و این به معنای تاخیر در عملیات نیست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: نیرو‌های عملیاتی آتش‌نشانی تهران زمانی که از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل با خبر شدند به آماده باش درآمدند و ما حوالی ساعت سه بعد از ظهر همان روز آماده بودیم، این در حالی بود که هنوز درخواستی از آتش‌نشانی تهران برای اعزام نیروی کمکی به آبادان نشده بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی