تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کنترل افسردگی مردان با رژیم مدیترانه‌ای

بررسی نتایج نشان می‌دهد نمره کیفیت زندگی مردانی که از رژیم مدیترانه‌ای استفاده می‌کردند به طور قابل توجهی بالاتر از گروه شرکت کننده در جلسات روان درمانی بود. محققان می‌گویند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است به افرادی که از سلامت روانی ضعیف رنج می‌برند با کمک ترشح سروتونین روده کمک کند.

کد خبر: ۱۳۱۰۱۸
۰۸:۴۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

کنترل افسردگی مردان با رژیم غذایی

دیدارنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به مردان جوان کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنند. این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش هزینه‌ها و مشکلات ناشی از درمان افسردگی داشته باشد.

به نقل از سیناپرس، محققان دانشگاه فناوری سیدنی می‌گویند که پزشکان باید به عنوان بخشی از برنامه درمانی خود، جوانانی را که با علائم افسردگی روبرو هستند، به متخصص تغذیه یا رژیم درمانی بفرستند.

این کارآزمایی بالینی اولین آزمایشی است که تأثیر رژیم مدیترانه‌ای که شامل میوه و سبزیجات تازه، ماهی و غلات است، بر سلامت روان مردان جوان ارزیابی می‌کند. در این مطالعه ۷۲ مرد بین ۱۸ تا ۲۵ سال حضور داشتند. یک گروه به مدت ۱۲ هفته با رژیم غذایی مدیترانه‌ای مواجه شده و گروه دیگر در جلسات روان درمانی شرکت کردند.

محققان سلامت روان این افراد را در ابتدای کارآزمایی و بعد از شش و ۱۲ هفته ارزیابی کردند. بررسی این نتایج نشان داد نمره کیفیت زندگی مردانی که از رژیم مدیترانه‌ای استفاده می‌کردند به طور قابل توجهی بالاتر از گروه شرکت کننده در جلسات روان درمانی بود.

سلامت روان از روده شروع می‌شود

محققان می‌گویند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است به افرادی که از سلامت روانی ضعیف رنج می‌برند با کمک ترشح سروتونین روده کمک کند. این ماده شیمیایی توسط میکروب‌های روده ایجاد می‌شود، اما آن‌ها برای عملکرد خوب نیاز به مصرف فیبر دارند. خوشبختانه میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند.

پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق می‌گویند:‌این نتایج نقش مهم تغذیه برای درمان افسردگی را برجسته می‌کند و باید توصیه‌هایی را که پزشکان به این جمعیت جمعیتی خاص ارائه می‌دهند، بر این اساس تنظیم کرد.

جسیکا بیز، محقق ارشد این پروژه از دانشگاه فناوری سیدنی می‌گوید: تمرکز اولیه ما بر مطالعه افزایش کیفیت رژیم غذایی با غذا‌های کامل تازه و در عین حال کاهش مصرف غذا‌های فست فود، شکر و گوشت قرمز فرآوری شده قرار داشت.

از نظر علمی دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد غذا بر خلق و خو تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، حدود ۹۰ درصد سروتونین، ماده شیمیایی که به ما کمک می‌کند احساس شادی کنیم، توسط میکروب‌های روده ما ساخته می‌شود. وی در ادامه توضیحاتش می‌گوید: شواهد در حال ظهوری وجود دارد که نشان می‌دهد این میکروب‌ها می‌توانند از طریق عصب واگ، در محور روده - مغز، با مغز ارتباط برقرار کنند.

برای داشتن میکروب‌های مفید، باید فیبر را که در حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، مصرف کنیم.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که پزشکان و روانشناسان باید ارجاع مردان جوان افسرده به یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی را به عنوان یک جزء مهم در درمان افسردگی بالینی در نظر بگیرند.

سرپرست این تیم مطالعاتی در پایان توضیحاتش خاطر نشان کرد: تقریباً همه شرکت کنندگان ما در برنامه ماندند و بسیاری از آن‌ها پس از پایان مطالعه مایل به ادامه رژیم غذایی بودند. این مساله نشان می‌دهد چقدر این مداخله مؤثر، قابل تحمل و ارزشمند است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی