تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
آیا استقلال از چالش تازه‌اش جان به در می‌برد؟

فرهاد در الاتحاد، اتحاد استقلال در خطر!

تنها تیمی که توانست با غلبه بر حواشی تباه‌کننده فصل گذشته را با موفقیت پشت سر بگذارد و قهرمان شود حالا با رفتن سرمربی‌اش ممکن است در بحران بغلتد.

کد خبر: ۱۳۱۰۰۲
۱۶:۰۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

فرهاد الاتحاد

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: کمتر از یک هفته قبل، مهم‌ترین دغدغه هواداران استقلال این بود که چطور خود را به بازی آخر این تیم در لیگ برتر برسانند و در فضای ورزشگاه، سهمی در جشن قهرمانی تیم‌شان داشته باشند. کمترین نشانه‌ای از به هم ریختگی و سرگردانی باشگاه وجود نداشت اما در همین فاصله کوتاه و با ترک استقلال از سوی فرهاد مجیدی یکباره چفت و بست تیم قهرمان از هم گسست.

فرهاد مجیدی با امضای قرارداد و گرفتن عکس خبری با پیراهن الاتحاد کلباء که متعلق به شهر ابوظبی است، نشان داد که دیگر راهی برای بازگشت به استقلال و حضور در فصل آتی لیگ برتر فوتبال ایران برای خود باقی نگذاشته و با توجه به وضعیت آشفته فدراسیون فوتبال، تیم ملی، مجمع انتخاباتی شهریور ماه آینده و به طور کلی نابسامانی فوتبال ایران، باید منتظر بازگشت استقلال به وضعیت بحرانی بود.

شاید بهتر بود فرهاد مجیدی که سه هفته تا پایان لیگ از قهرمانی تیمش مطمئن شده بود، زودتر مدیریت باشگاه را در جریان رفتنش می‌گذاشت تا حداقل چنین شوکی به طرفداران استقلال وارد نشود یا حداقل مدیریت باشگاه نیز پیش‌بینی‌های لازم را برای کاهش عوارض رفتن سرمربی تدارک ببیند. شاید هم فرهاد این قضیه را به آجورلو گفته بود که در شب قهرمانی و فردای آن سکوت سنگینی از سوی مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره در مورد رفتن فرهاد سایه انداخته بود!

امروز اما دغدغه‌ها و تحرکات باشگاه استقلال کاملا متفاوت با هفته پیش است و در حالی که پرسپولیس مذاکرات خود با بازیکنان برتر لیگ آغاز کرده، استقلال هم در حوزه سرمربی و هم در مورد مدیریت باشگاه با چالش جدی مواجه است. در وهله اول باید به شایعه حضور احتمالی مصطفی آجورلو در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در شهریور امسال اشاره کرد که همچنان از سوی برخی از فعالان فوتبال تقویت می‌شود. اگر واقعا هدف آجورلو رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال باشد طبعا استقلال باید به زودی به دنبال یک مدیر عامل قوی و در اندازه شخصیت باشگاه بگردد!

از سوی دیگر موضوع سرمربی بعدی نیز چالش سخت و دشواری است، شاهد آن نیز اخبار و شایعاتی است که در همین دو سه روز اخیر فضای رسانه‌های رسمی و مجازی را پر کرده و حقیقت و شایعه چنان در هم آمیخته که جدا کردن آنها تقریبا ناممکن است. استقلال در شرایطی که به صورت منطقی و طبیعی در این روزها می‌بایست به فکر فراهم کردن خواسته‌های فرهاد مجیدی باشد، حالا در انتظار تغییراتی است که با حضور مربی جدید و تقاضای متفاوتش ناگزیر خواهد بود. حتی ممکن است از ترکیب تبم قهرمان چند بازیکن هم راهی امارات شوند همانطور که زمزمه رفتن مهدی قایدی به تیم جدید فرهاد بلند شده است.

یکی از دلایل موفقیت مداوم تیم‌های باشگاهی و ملی در همه دنیا، حفظ شاکله اصلی بازیکنان و تغییرات جزئی در ترکیب تیم برنده است در حالی که استقلال حتی اگر به فکر حراست از عنوان قهرمانی خود باشد هم با تغییرات پیش‌رو کار سختی در پیش خواهد داشت، حتی سخت‌تر از ابتدای فصل قبل برای فرهاد مجیدی. حالا چند ساعتی است که فرهاد مجیدی سرمربی تیم الاتحاد شده در حالی که خواسته یا ناخواسته ممکن است رفتن او، اتحاد موجود در باشگاه استقلال را از هم بپاشد.

سرمربی قهرمان اما با ترک استقلال، این ظرفیت را برای خود ایجاد کرده که در صورت بروز مسائل و مشکلات و افتادن از ریتم کلی فصل گذشته، به عنوان عامل اصلی ناکامی در فصل آتی مورد طعنه و کنایه هواداران قرار بگیرد. فرهاد مجیدی همه اعتباری که در این فصل برای خود جمع کرد را ممکن است به سادگی به حراج بگذارد. هواداران فوتبال در ایران کم‌طاقت و حتی بی‌حوصله هستند و فاصله زنده باد گفتن آنها تا شعار حیا کن ـ رها کن کوتاه است، حتی کوتاه‌تر از فاصله قهرمانی مجیدی تا ترک استقلال...     

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی