تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

تداوم افزایش دما؛ باران شدید و ناگهانی در ۵ استان

تا روز دوشنبه (۱۶ خرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر: ۱۳۰۹۱۸
۱۲:۵۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

تداوم افزایش دما؛ باران شدید و ناگهانی در ۵ استان

دیدارنیوز: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به روند افزایشی دما طی روز‌های آینده در بیشتر مناطق کشور، از بارش شدید باران از بعد از ظهر دوشنبه (۱۶ خرداد) در پنج استان خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز دوشنبه (۱۶ خرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در این مدت روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت و سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

وی افزود: بعدازظهر دوشنبه در ارتفاعات واقع در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و در مناطق کوهستانی البرز و تهران رشد ابر‌های همرفتی همراه با بارش شدید و ناگهانی انتظار می‌رود؛ لذا توصیه می‌شود از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق خودداری شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های شرقی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با طوفان گردوخاک همراه خواهد بود.

ضیاییان افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۱۷ و ۱۸ خرداد) جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است همچنین طی این دو روز در اردبیل، سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ خردادماه) کمی ابری و وزش باد و از بعد از ظهر نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۶ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد و از بعد از ظهر نیمه ابری تا ابری و کاهش وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی