تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

ایران – الجزایر؛ ۲۲ خرداد در دوحه

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از لغو دیدار‌های دوستانه‌اش برابر کانادا و اروگوئه، قرار است روز ۲۲ خرداد در شهر دوحه قطر به مصاف الجزایر برود تا اولین دیدار دوستانه خود را پیش از جام جهانی برگزار کند.

کد خبر: ۱۳۰۸۸۰
۰۸:۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

ایران – الجزایر؛ ۲۲ خرداد در دوحه

دیدارنیوز: تیم‌های ملی ایران و الجزایر قرار است در دوحه به مصاف یکدیگر بروند.

به نظر می‌رسد طلسم بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در مسیر جام جهانی شکسته شده است. ملی‌پوشان ایران که در حال سپری کردن اولین دوره فیفادی هستند روز پنجشنبه راهی قطر شده‌اند تا اردوی به نسبت بلندمدتی را در این کشور برگزار کنند. شاگردان دراگان اسکوچیچ درحالی به این اردو رفته‌اند که در ایران خبری از بازی قطعی و تدارکاتی برای تیم ملی نبود.

پیش از این و زمانی که تیم ملی صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، دبیرکل فدراسیون فوتبال از تقابل با تیم‌های بزرگی همچون برزیل و آرژانتین خبر داد، ولی طولی نکشید که میرشاد ماجدی، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال، این خبر را تکذیب کرد و گفت که در جریان نیست. بعد از آن شایعه عجیب، رفته‌رفته از بزرگی کشوری که قرار است به عنوان رقیب تدارکاتی ایران در زمین حاضر شود کاسته شد. پرو و بعد‌ها نیوزیلند، دیگر تیم‌هایی بودند که عنوان شد قرار است رقیب ایران در مسیر قطر باشند.

با منتفی شدن آن دیدار‌ها نهایتا خبر رسید که بازی ایران و کانادا نهایی شده و تیم ملی قرار است ۱۶ خرداد در ونکوور به مصاف کانادا، نماینده آمریکای شمالی در جام جهانی برود. همزمان با نهایی شدن آن بازی دوستانه، فدراسیون فوتبال خبر داد که با اکوادور هم رایزنی کرده و قرار است با این کشور هم در کانادا دیدار کند. با وجود چنین موضوعی، فدراسیون فوتبال کانادا با انتشار بیانیه‌ای و به دلیل مسائل «ژئوپلیتکی» بازی با ایران را به صورت یکطرفه فسخ کرد تا کلا سفر به کانادا از یک سو و رویای بازی با اکوادور به عنوان رقیب دوم از سوی دیگر، پرپر شود.

مسئولان فدراسیون فوتبال، اما بیکار ننشسته و وعده دادند قرار است پذیرای سنگال در تهران باشند. این شایعه هم در چشم بهم‌زدنی تکذیب شد تا کم‌کم این موضوع که تیم ملی ایران طلسم شده در فضای مجازی و حقیقی بپیچد. ایران، ولی در آستانه سفر به قطر با پیشنهاد دیگری روبرو شد. اینبار خبر رسید که اروگوئه، تیمی که بازی دوستانه‌اش با جامائیکا را لغو کرده، دعوت‌نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده و قرار است تیم ملی در سفر به مونته‌ویدیو به مصاف تیم قدرتمند اروگوئه برود.

بیست و چهار ساعت بعد از انتشار این خبر به ناگاه عنوان شد که بازی با اروگوئه را دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران لغو کرده است. او به بهانه بعد مسافت، گفته برای انجام یک بازی، این همه جابجایی منطقی نیست و ترجیح می‌دهد در قطر، یکی دو بازی دوستانه برگزار کند. امروز مسئولان فدراسیون فوتبال خبر دادند لغو بازی با اروگوئه با خواست بازیکنان تیم ملی هم یکی بوده و دراگان تصمیم‌گیرنده نهایی نبوده است.

ایران با چنین پیش‌فرضی راهی اردوی قطر شد. با این حال، مسئولان فدراسیون خبر دادند که به طور فشرده در حال رایزنی با تیم‌های کنگو، کامرون و الجزایر هستند تا با آن‌ها در قطر مصاف دهند. روز گذشته عنوان شد مذاکره با الجزایری‌ها به شکل بسیار جدی پیش رفته و ممکن است این تیم آفریقایی اولین رقیب ایران باشد.

با انتشار چنین خبری، حالا صلاح عبود، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال الجزایر در گفت‌وگویی رادیویی خبر داده که بازی تیم ملی کشورش با ایران نهایی شده است. او گفته: «الجزایر روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در دوحه به مصاف ایران خواهد رفت. توافقی بین دو تیم وجود دارد. منتظر رسمی شدن امور در سطح سازماندهی و لجستیکی هستیم.» اینکه خبر بازی با الجزایر از سوی کشور مقصد اعلام شده می‌تواند خبر خوبی باشد، چون تا به حال، تمامی بازی‌هایی که فدراسیون ایران صحبت از نهایی شدن آن کرده بود، یکی پس از دیگری لغو شد. به غیر از الجزایر، مسئولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی هم در پی انجام یک بازی دوستانه با تیم ملی ایران هستند که نزدیکی زمانی با دیدار الجزایر شاید مانع از آن شود. آفریقای جنوبی در پی برگزاری دیدار دوستانه با ایران در تاریخ ۲۳ خرداد است.

شاید تنها نکته به نسبت منفی دیدار با الجزایر برای ایران این باشد که این تیم آفریقایی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست نیاورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی