تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پای تبانی در «جوجه‌کُشی»!

مدیر روابط عمومی شورای رقابت در توییتی اعلام کرد: شورای رقابت به موضوع جوجه‌کُشی ورود کرده و آن را مصداق تبانی می‌داند. هماهنگونه که پیش از این در سال ۱۳۹۹ تمام تلاش خود را برای محکومیت و توقف این رفتار انجام داد.

کد خبر: ۱۳۰۸۱۲
۱۴:۵۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

پای تبانی در «جوجه‌کُشی»!

دیدارنیوز: شورای رقابت مدعی شده که جریان جوجه‌کُشی مصداق تبانی بوده است، با این حال این شورا هیچ سند و توضیحی در مورد آن ارائه نکرده است.

توکلی- مدیر روابط عمومی شورای رقابت- در توییتی اعلام کرده است: "شورای رقابت به موضوع جوجه‌کُشی ورود کرده و آن را مصداق تبانی می‌داند. هماهنگونه که پیش از این در سال ۱۳۹۹ تمام تلاش خود را برای محکومیت و توقف این رفتار انجام داد. "

این در حالی است که پیگیری ایسنا از شورای رقابت برای دریافت توضیح بیشتر در مورد ادعای مطرح شده و اینکه شورا بر اساس کدام دلیل به تبانی بودن ماجرای جوجه‌کشی رسیده است با توضیحی همراه نبود.

ماجرا از این قرار است که اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک واحد مرغداری با ادعای کمبود و گرانی نهاده‌های تولید و دان مرغ اقدام به معدوم سازی هزاران قطعه جوجه کرده است.

در همین رابطه نامه‌ای منتشر که در آن انجمن جوجه یکروزه اعلام کرده بود "واحد‌هایی که به دلیل کاهش تقاضای جوجه‌ریزی، جوجه‌های تولیدی شان به فروش نرفته و در جوجه کشی می‌ماند برای جلوگیری از معدوم شدن جوجه‌ها طی نامه‌ای با عنوان معاونت امور دام یا مدیرکل طیور یا ریاست سازمان جهادکشاورزی استان و رونوشت به انجمن جوجه یکروزه، تعداد جوجه جذب نشده را اعلام تا در صورت امکان با کمک دستگاه‌های ذیربط نسبت به جذب جوجه یکروزه اقدام شود. " همچنین تاکید شده بود از انتشار هر گونه عکس و فیلم معدوم سازی در فضای مجازی خودداری شود که با سوء استفاده عوامل فرصت طلب موجب تضییع شدن حق و حقوق تولیدکنندگان این بخش نشود.

این جریان در حالی همچنان مبهم باقی مانده و وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه توضیحی ارائه نکرده است، که بحث کمبود نهاده نیز مطرح بوده است.

اما بهادری -سخنگوی دولت- در واکنشی به این اتفاق خواسته بود که جوجه‌کُشی را متوقف کنند.

وی گفته بود که ‏"دولت مرغ مازاد تولیدی را می‌خرد. به منظور تامین سرمایه در گردش مرغ‌داران و دام‌داران ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مناسب تصویب شده و عوارض صادرات مرغ و تخم‌مرغ صفر و ممنوعیت صادرات برداشته شد. با این اوصاف حتی بهانه‌ای هم برای کار خلاف شرع و ضدحقوق حیوانات، جوجه‌کُشی نیست. "

منبع: ایسنا
برچسب ها: جوجه کشی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی