تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پیام بایدن به پوتین؛ نمی‌خواهیم تو را از قدرت حذف کنیم!

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی در نشریه نیویورک تایمز نوشت: آمریکا خواهان جنگی بین ناتو و روسیه نیست. با وجود آنکه من با آقای پوتین مخالف هستم و اقدام او در حمله به اوکراین را تخطی از قوانین و بی عدالتی می‌دانم، اما آمریکا به دنبال کنار زدن وی از قدرت در روسیه نیست.

کد خبر: ۱۳۰۷۸۱
۱۱:۴۰ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

پیام بایدن به پوتین؛ نمی‌خواهیم از قدرت کنار بروی!

دیدارنیوز: جو بایدن در یادداشتی نوشت که آمریکا هیچ وقت نمی‌خواهد ولادیمیر پوتین را به علت تهاجم به اوکراین، از قدرت کنار بزند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی در نیویورک تایمز نوشت که آمریکا هیچ وقت نمی‌خواهد ولادیمیر پوتین را به علت تهاجم به اوکراین، از قدرت کنار بزند.

وی در این یادداشت نوشت: آمریکا خواهان جنگی بین ناتو و روسیه نیست. با وجود آنکه من با آقای پوتین مخالف هستم و اقدام او در حمله به اوکراین را تخطی از قوانین و بی عدالتی می‌دانم، اما آمریکا به دنبال کنار زدن وی از قدرت در روسیه نیست.

بایدن تاکید کرد تا زمانی که آمریکا و متحدانش مورد حمله قرار نگیرند، ما به طور مستقیم درگیر این جنگ نمی‌شویم، نه با اعزام نیرو‌های نظامی به اوکراین و نه با حمله به نیرو‌های روسی.

این در حالی است که بایدن در نشست ورشو در پایان ماه مارس باتکان دادن دستش گفته بود پوتین در قدرت نخواهد ماند. کاخ سفید نیز برای اصلاح اظهارات برنامه ریزی نشده بایدن اعلام کرد آمریکا به دنبال تغییر رژیم در روسیه نیست و بایدن نیز چند روز بعد از آن اعلام کرد که با بیان این جمله تنها عصبانیت اخلاقی خود را بیان کرده است.

به نظر می‌رسد این یادداشت نیز در ادامه تلاش‌های کاخ سفید برای روشن کردن این موضوع باشد که آمریکا به دنبال تغییر رژیم مسکو نیست.

بایدن تصریح کرد آمریکا هرگز بر دولت اوکراین چه به صورت علنی و چه خصوصی، فشار نمی‌آورد تا با دادن امتیازات منطقه‌ای به مسکو، به جنگی پایان دهد که تقریبا ۱۰۰ روز از شروع آن گذشته است.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد حمله روسیه به اوکراین نادرست و مخالف اصول و قواعد بین المللی است. آمریکا از اوکراین در جریان مذاکره با روسیه برای پایان دادن به جنگ حمایت خواهد کرد.

در حالی که آمریکا هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نکرده، اما تاکنون برای حمایت از این کشور میلیارد‌ها دلار را در قالب کمک‌های تسلیحاتی به کیف ارسال کرده و در حال آماده سازی برای ارسال بسته کمک نظامی ۷۰۰ میلیون دلاری دیگری به اوکراین است.

چند روز پیش نیز کنگره آمریکا با ارسال بسته کمک اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی