تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نادال در بامداد پاریس جوکوویچ را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

رافائل نادال با برتری شیرین برابر نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، به نیمه نهایی تورنمنت محبوب خود «رولان گاروس» فرانسه رسید و شانس برابری در تعداد عناوین گرنداسلم (۲۱ عنوان) را حداقل در پاریس از رقیب سنتی خود گرفت. «رافا» حالا دو پیروزی دیگر می‌خواهد تا با قهرمانی در اوپن فرانسه عناوین جایزه بزرگ خود را به عدد ۲۲ برساند.

کد خبر: ۱۳۰۷۵۳
۰۸:۴۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

نادال در بامداد پاریس جوکوویج را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

دیدارنیوز: رافائل نادال قهرمان ۱۳ دوره مسابقات تنیس رولان گاروس در ماراتنی نفس‌گیر که ۴ ساعت و ۱۲ دقیقه طول کشید، با حساب ۳-۱ از سد نواک جوکوویچ مدافع عنوان قهرمانی عبور کرد و راهی دور نیمه‌نهایی شد.

به نقل از تنیس‌فا، ماتادور مسابقه را بهتر شروع کرد و در ست اول به راحتی با نتیجه ۶-۲ پیروز شد. او ست دوم را هم طوفانی آغاز کرد و ۳-۰ پیش افتاد، اما در ادامه جوکوویچ با قدرت به بازی بازگشت و این ست را ۶-۴ به سود خود خاتمه داد. با شروع ست سوم ماتادور بار دیگر بازی را در اختیار گرفت و این بار نیز ۶-۲ به برتری رسید تا به پیروزی نزدیک شود. در ست چهارم، اما روند بازی بار دیگر تغییر کرد و جوکوویچ شروع بهتری داشت؛ او در گیم دوم رافا را بریک کرد و در ادامه ۵-۲ پیش افتاد.

نادال در بامداد پاریس جوکوویج را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

درحالیکه همه منتظر ست پنجم بودند، نادال با جنگندگی همیشگی خود به بازی بازگشت و کار را به تایبریک کشید. او که نمی‌خواست بازی به ست پنجم کشیده شود، در تایبریک هم فوق‌العاده کار کرد و ۶ بر یک پیش افتاد. نوله سه بار از شکست گریخت، اما در نهایت نادال ۷-۴ کار را تمام کرد و انتقام شکست سال قبل را از رقیب دیرینه‌اش گرفت.

این برای ۳۷ـمین بار است که نادال در جمع چهار بازیکن برتر یک گرند اسلم قرار می‌گیرد.

نادال در بامداد پاریس جوکوویج را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

تنیس‌باز ۳۵ ساله اسپانیایی حالا دو روز برای استراحت فرصت دارد و جمعه برای صعود به فینال به مصاف الکساندر زورف خواهد رفت.

نواک جوکوویچ پس از شکست مقابل نادال:

«رافا در لحظات حساس بهتر از من کار کرد. شانس پیروزی در ست چهارم را داشتم و تا یک‌قدمی آن پیش رفتم. فقط یک یا دو ضربه می‌توانست من را به ست پنجم بازی برساند و آن وقت معلوم نبود چه پیش خواهد آمد. اما نادال ثابت کرد که چرا یک قهرمان بزرگ است... من تمام تلاشم را کردم. می‌دانم که می‌توانستم بهتر بازی کنم. با این وجود به خودم افتخار می‌کنم که تا آخرین امتیاز ایستادم و جنگیدم. مسابقه را به کسی واگذار کردم که بازیکن برتر میدان بود.»

نادال در بامداد پاریس جوکوویج را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

پایان صدرنشینی جوکوویچ

نواک جوکوویچ که سال قبل قهرمان رولان گاروس شده بود، با حذف در مرحله یک‌چهارم پایانی، ۱۶۴۰ امتیاز از دست می‌دهد و صدر جدول را به زورف و یا مدودف واگذار خواهد کرد.

زورف در صورت فتح رولان گاروس روز دوشنبه (۶ ژوئن) جای نوله را در صدر خواهد گرفت. اما اگر زورف قهرمان نشوند، مدودف در تاریخ ۱۳ ژوئن صدرنشین خواهد شد.

در هر صورت جوکوویچ به جایگاه سوم تنزل خواهد کرد.

دلخوری جوکوویچ از تماشاگران

«فکر می‌کنم تماشاگران نقش زیادی در تغییر روند بازی در ست چهارم داشتند. ۹۹.۹ درصد آ‌نها طرفدار نادال بودند و در لحظات حساس به او کمک کردند تا انرژی خود را پیدا کند و سطح بازی‌اش را بالا ببرد.»

زورف ترمز آلکاراس را کشید

الکساندر زورف با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های خود در زمین خاک کارلوس آلکاراس را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات اوپن فرانسه شد.

نادال در بامداد پاریس جوکوویج را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

تنیس‌باز آلمانی در دو ست اول کم اشتباه ظاهر شد و با اتکا بر سرویس‌های پرقدرت خود موفق شد با نتایج ۶-۴ و ۶-۴ پیروز شود. در ست سوم ساشا در گیم نهم فرصت بریک آلکاراس را داشت، اما کارلیتوس از مهلکه گریخت و در گیم بعدی حریف آلمانی خود را بریک کرد تا ۶-۴ پیروز و به بازگشت امیدوار شود. آلکاراس که در ابتدای بازی پراشتباه ظاهر شده بود، در ست چهارم بهتر شد و حتی می‌توان گفت کمی بهتر از حریف خود بود، با این حال، اما در گیم نهم زورف بر خلاف روند بازی موفق به بریک او شد و در آستانه پیروزی قرار گرفت.

درحالی که ساشا برای پیروزی فقط نیاز به حفظ گیم خود داشت، آلکاراس پا پس نکشید و با نمایشی شجاعانه زورف را بریک کرد تا نتیجه ۵-۵ مساوی شود. سرنوشت این ست در نهایت به تایبریک کشیده شد و زورف بعد از نبردی نزدیک و پرهیجان با نتیجه ۹ بر ۷ پیروز تایبریک و مسابقه شد.

زورف با این پیروزی انتقام شکست سه هفته پیش در مادرید را از آلکاراس گرفت و برای دومین سال پیاپی به جمع ۴ بازیکن برتر رولان گاروس پیوست.

از سوی دیگر آلکاراس که یکی از مدعیان قهرمانی بود با این شکست پس از چهارده پیروزی متوالی متوقف شد تا چهارمین باختش در سال ۲۰۲۲ را تجربه کند.

زورف در نیمه‌نهایی به مصاف رافائل نادال خواهد رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی