تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نگاهی به رکوردداران استقلال؛ از بوی گل تا دستکش طلایی

استقلال تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که یک فصل از لیگ را بدون شکست به پایان می‌رساند. این تیم با ۱۰ گل خورده و ۲۱ کلین‌شیت، بهترین کارنامه دفاعی را در تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشت.

کد خبر: ۱۳۰۶۶۱
۰۷:۳۴ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

نگاهی به رکوردداران استقلال؛ از بوی گل تا دستکش طلایی

دیدارنیوز: کوین یامگاٰ، مهدی مهدی‌پور و حسین حسینی از جمله مهم‌ترین بازیکنان استقلال در راه قهرمانی‌ای بودند که رکوردشکنی‌های متعددی را به همراه داشت.

استقلال موفق شد بسیار مقتدرانه قهرمان بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر شود. این قهرمانی با رکوردشکنی‌های متعدد و بی‌نظیری همراه بود. استقلال تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که یک فصل از لیگ را بدون شکست به پایان می‌رساند. این تیم با ۱۰ گل خورده و ۲۱ کلین‌شیت، بهترین کارنامه دفاعی را در تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشت. حاصل این عملکرد درخشان، ۶۸ امتیاز بود که بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. به بهانه این رکوردشکنی، بازیکنانی که بیشترین تاثیر را در این تاریخ‌سازی داشتند بررسی شده‌اند.

مهدی‌پور، حسین‌زاده و سلمانی مردان همیشه حاضر مجیدی
استقلال در این فصل از وجود ۳۱ بازیکن در ترکیب خود استفاده کرد. مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده و جعفر سلمانی ۳ بازیکنی هستند که در هر ۳۰ بازی استقلال در این فصل به میدان رفتند. حتی در روزی که فرهاد مجیدی به سرمربی تیم ملی قول داده بود تنها از ۲ ملی‌پوش استفاده کند، باز هم این بازیکنان برای استقلال به میدان رفتند. مهدی‌پور با ۲۶۵۴ دقیقه، بیشترین دقایق بازی را برای استقلال انجام داده و تنها در یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی بازی کرده است.

یامگا بیش از هر بازیکنی بوی گل می‌دهد
کوین یامگا آغاز توفانی در لیگ بیست‌ویکم داشت، ولی در روز‌های پایانی نتوانست فرم ابتدای فصل خود را حفظ کند. یامگا با ۱۰ گل زده، بهترین گلزن استقلال در این فصل بود. استقلال با کسب ۹ پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم این فصل بود. یامگا مرد اول پنالتی‌های این فصل استقلال بود که ۵ گل از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند و یک‌بار هم در برگشت پنالتی گلزنی کرد. یامگا ۲ بار هم برای استقلال پنالتی گرفت و از این نظر در این تیم رکورددار بود. این بازیکن در مجموع روی ۱۴ گل استقلال موثر بود و از این نظر بهترین آمار را در استقلال داشت.

پدیده این فصل استقلال، بدون تردید امیرحسین حسین‌زاده بود. این بازیکن جوان با زدن ۸ گل، بهترین گلزن بدون پنالتی استقلال بود. مهدی مهدی‌پور با ۷ پاس گل، بیشترین پاس گل را در این فصل به نام خود ثبت کرد. ارسلان مطهری هم با زدن ۳ گل به عنوان بازیکن تعویضی، ذخیره طلایی قهرمان لیگ بود.

حسینی برنده دستکش طلایی
استقلال علاوه بر قهرمانی، یکی از جوایز فردی را هم برنده شد. قهرمانی استقلال، پاداش عملکرد عناصر دفاعی و دروازه‌بان‌های این تیم بود. استقلال از ۳ دروازه‌بان در این دوره استفاده کرد که در نیم فصل رشید مظاهری از این تیم جدا شد. حسین حسینی دروازه‌بان اصلی استقلال در این فصل بود. این سنگربان با ۱۷ کلین‌شیت، رکورددار بیشترین کلین‌شیت در این فصل از لیگ شد. علیرضا رضایی هم در دیدار‌هایی که به میدان رفت، چهره‌ای مطمئن از خود به نمایش گذاشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی