تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
در گفتگو با همتای فنلاندی مطرح شد

امیرعبداللهیان: ایران مخالف جنگ است؛ برای رسیدن به توافقی خوب جدی هستیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفتگو با همتای فنلاندی خود با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

کد خبر: ۱۳۰۵۸۴
۰۷:۳۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: ایران مخالف جنگ است؛ برای رسیدن به توافقی خوب جدی هستیم

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان و پکا هاویستو، وزرای امور خارجه ایران و فنلاند در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی به گفتگو وتبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه فنلاند به تهران و توافقات به عمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری‌های میان ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

وی با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت از تداوم آتش‌بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفتگو‌های یمنی - یمنی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان درخصوص جنگ اوکراین اظهار گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفتگو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه حل را در دیپلماسی و گفتگو می‌داند.

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگو، با گرامیداشت نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مهم خواند.

وی نسبت به حصول توافق مطلوب در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و بر توسعه و گسترش همکاری‌ها بین تهران و هیلسنکی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فنلاند درخصوص بحران اوکراین نیز ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌های روسی- اوکراینی با کمک کشور‌های مختلف و از جمله اسران به حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران کمک کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی