تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تفاهم نامه ملی بین بانک توسعه تعاون و صندوق ملی محیط زیست امضا شد

7500 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل تفاهم نامه ملی کمک به اقتصاد سبز با رویکرد ایجادی، توسعه ای و تکمیلی با بهره گیری از ظرفیت های موجود بین بانک توسعه تعاون و صندوق ملی محیط زیست امضا شد.

کد خبر: ۱۳۰۵۷۳
۱۸:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

تفاهم نامه ملی بین بانک توسعه تعاون و صندوق ملی محیط زیست امضا شد

 دیدارنیوز: محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: هر پروژه تولیدی و عمرانی در کشور با پیوست محیط زیستی زمینه ساز بهره برداری صحیح از قابلیت های موجود است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک بنگاه های کوچک، متوسط و زودبازده در حوزه های تولید و اشتغال مطرح است و از جمله کارکردهای اصلی بانک، هدایت نقدینگی به سمت و سوی بخش واقعی اقتصاد در قالب مولد است.

سرپرست بانک توسعه تعاون با اشاره به اهمیت پروژه های محیط زیست در برنامه های این بانک گفت: حمایت از این پروژه ها و تخصیص منابع به سمت فعالیت هایی با رویکرد زیست محیطی می تواند در زمره راهبردهای اصلی بانک تلقی گردد.

شیخ حسینی تفاهم متقابل میان بانک و صندوق را رویدادی مهم و ارزشمند توصیف نمود و گفت: بانک به عنوان عامل واسطه وجوه و مدیریت منابع به سمت فعالیت های تولیدی و ارزش آفرین، با اجرای این تفاهم نامه موقعیتی را ایجاد می کند تا با هم افزایی میان دو دستگاه، امکان تحقق تکالیف طرفین و ایفای مسئولیت های اجتماعی فراهم آید.

سجاد انجم شعاع مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: بروز مسائل متنوع محیط زیست در جهان و کشور ایجاب می کند تا بسیاری از سیاست ها و اقدامات در این حوزه اجرایی گردد . وی در همین رابطه افزود: کمبود منابع موثر و نبود مکانیزم ها، موجب شده بود تا فعالیت این صندوق در حد انتظار نباشد.

انجم شعاع گفت: در حالی که استفاده از منابع تلفیقی بانکها در حمایت از فعالیت های زیست محیطی راهکاری مهم و اجرایی را فراهم می سازد، با بررسی به عمل آمده در میان شبکه بانکی به دنبال بانکی بوده ایم که دغدغه محیط زیستی داشته باشد و ضمن چابکی و پوشش جغرافیایی گسترده از یک رویکرد و کارکرد توسعه ای برخوردار باشد. این تفاهم نامه به عنوان سند کاربردی و با بیان دقیق فرآیندها و جزئیات با توافق دو دستگاه به تدوین درآمده است .

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در اجرای تفاهم نامه ها و قراردادهای عاملیت منعقده همواره در تلاش بوده است تا تعهدات به صورت صد در صدی ایفا گردیده و اهداف و آثار مثبت اجتماعی و اقتصادی تفاهم نامه ها به نحو مناسبی محقق گردد.

وی افزود: شرایط و رویدادهایی که در حوزه محیط زیست به وقوع می پیوندد در همه شئون زندگی انسان در حال حاضر و در نسل های آینده تاثیرگذار است و از این رو تدابیر موثر برای حفظ و ارتقاء وضعیت محیط زیست از اهمیتی ویژه برخوردار است.

فتاحی خاطر نشان کرد: کارگروه هایی مشترک برای بررسی وضعیت و نحوه پیشرفت مراحل اجرایی تفاهم نامه تشکیل خواهد شد و با مکانیزم و فرآیندهایی چابک و موثر، این تفاهم در مسیر کارآمدی به اجرا درخواهد آمد.

سعید معادی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان ها و بازاریابی در خصوص ظرفیت و قابلیت سازمان توسعه ای بانک توسعه تعاون اظهار داشت: نقاط مشترک و اهداف توسعه ای این دو دستگاه اجرایی باعث هم افزایی با بهره گیری از منابع تلفیقی شرایطی را فراهم خواهد ساخت تا در قالب سیاست گذاری صندوق، شناسایی و معرفی طرحهای اقتصادی به صورت ایجادی، توسعه ای و تکمیلی از منابع 7500 میلیارد ریالی با نرخ ترجیحی و بازگشت 60 ماهه بهره مند گردد.

وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه ملی یک ظرفیت بی بدیل و یک فرصت مناسب برای حفظ و نگهداشت اکوسیستم و زیست محیط و کمک به بنگاههای اقتصادی دانش بنیان و مولد که حرکت در مسیر اثربخشی و بازدهی است را متبلور می سازد.

در این جلسه اعضای هیات مدیره ، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری، احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازارو مدیران صندوق ملی محیط زیست حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی