تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

سازمان جهانی بهداشت: اگر همین امروز اقدام کنیم، آبله میمون قابل کنترل است

سیلوی بریاند، مسئول بخش آمادگی برای مقابله با بیماری‌های عفونی در اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت گفت: ما فکر می‌کنیم اگر اقدامات درست را همین امروز انجام دهیم، احتمالا می‌توان به راحتی آبله میمون را مهار کرد.

کد خبر: ۱۳۰۴۶۱
۱۲:۴۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

سازمان جهانی بهداشت: اگر همین امروز اقدام کنیم، آبله میمون قابل کنترل است

دیدارنیوز: یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کشور‌های جهان باید گام‌های سریعی برای مهار شیوع بیماری آبله میمون بردارند و اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

سیلوی بریاند، مسئول بخش آمادگی برای مقابله با بیماری‌های عفونی در اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این مطلب افزود: «ما فکر می‌کنیم اگر اقدامات درست را همین امروز انجام دهیم، احتمالا می‌توان به راحتی این بیماری را مهار کرد.»

آبله میمون یک عفونت ویروسی معمولاً خفیف است که در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی بوده است، اما اخیرا موارد مشکوکی از این بیماری در کشور‌های دیگر به ثبت رسیده که موجبات نگرانی جهان را فراهم ساخته است. تا کنون حدود ۳۰۰ مورد تایید شده یا مشکوک در حدود ۲۰ کشوری که این ویروس قبلا در آنجا مشاهده نشده بود، به ثبت رسیده است.

بریاند در ادامه گفت: «به نظر ما در حال حاضر اولویت اصلی، متوقف کردن شیوع این بیماری در کشور‌هایی است که این ویروس بومی نشده است. اقدامات مورد نیاز در این رابطه هم شامل تشخیص زودهنگام و جداسازی موارد و ردیابی تماس است.»

خانم بریاند همچنین تاکید کرد که کشور‌های عضو باید اطلاعات مربوط به ذخایر نسل اول واکسن‌های آبله را به اشتراک بگذارند که می‌تواند علیه آبله میمون نیز موثر باشد.

او در ادامه گفت: «ما دقیقا نمی‌دانیم چه تعداد دوز از واکسن آبله در جهان وجود دارد و به همین دلیل از کشور‌ها می‌خواهیم به ما بگویند ذخایر آن‌ها چقدر است تا بر این اساس بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای مقابله با این بیماری داشته باشیم.»

در حال حاضر مقام‌های سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کنند که از واکسیناسیون انبوه جلوگیری شود و در عوض کشور‌ها در صورت امکان واکسسیناسیون هدفمند را برای افرادی که در تماس نزدیک با افراد آلوده هستند، در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی