تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

تجاوز نظامی روسیه؛ از عدم اتحاد غرب تا درخواست مسکو برای لغو تحریم‌ها

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنان خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد بار دیگر کشور‌های غربی را به عدم اتخاذ سیاست یکپارچه و منسجم در حمایت تسلیحاتی از کشورش متهم کرد. در این میان، یک دیپلمات ارشد روسیه روز چهارشنبه خواستار لغو تحریم‌ها علیه مسکو به عنوان شرطی برای جلوگیری از بحران جهانی غذا به دلیل مسدود شدن صادرات غلات اوکراین از زمان آغاز حمله کرملین شد.

کد خبر: ۱۳۰۳۶۹
۱۴:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ از عدم اتحاد غرب تا درخواست مسکو برای لغو تحریم‌ها

دیدارنیوز: با گذشت سه ماه از حمله ارتش روسیه به خاک اوکراین، جنگ همچنان در این کشور ادامه دارد و چشم انداز روشنی از زمان پایان آن وجود ندارد. این درحالیست که کرملین تمرکز خود را برای تصرف بخش‌هایی از شرق اوکراین قرار داده و بر شدت حملات خود در لوهانسک و دنباس افزوده است.

همزمان دانمارک اعلام کرده که موشک‌های ضدکشتی «هارپون» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و هنری کسینجر هم در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس به سران اوکراین توصیه کرده تا با هدف برقرار شدن صلح و آرامش در کشورشان، اراضی مورد نظر روسیه را واگذار کنند.

این در حالیست که مقامات اوکراینی روز گذشته از پیدا شدن ۲۰۰ جسد در زمان حفاری در میان آوار‌های یک ساختمان آسیب دیده در ماریوپل خبر دادند

زلنسکی: غرب فاقد اتحاد لازم در زمینه تامین تسلیحات مورد نیاز ماست

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنان خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد بار دیگر کشور‌های غربی را به عدم اتخاذ سیاست یکپارچه و منسجم در حمایت تسلیحاتی از کشورش متهم کرد. آقای زلنسکی که از طریق ویدئو کنفرانس در داووس سخن می‌گفت، ادامه داد: «سئوال من این است که آیا در عمل اتحادی وجود دارد؟»

آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا از ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین تاکنون خودداری کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین از عدم توانایی اتحادیه اروپا در گنجاندن نفت به فهرست بسته ششم تحریمی خود علیه مسکو انتقاد کرد. در حالی که پاریس و برلین، دو قدرت اول اتحادیه برای قطع کردن واردات نفت روسیه آماده می‌شوند، مجارستان، یکی دیگر از اعضای اتحادیه همچنان با چنین تصمیمی مخالف است.

روسیه خواستار لغو تحریم‌ها برای جلوگیری از بحران جهانی غذا است
یک دیپلمات ارشد روسیه روز چهارشنبه خواستار لغو تحریم‌ها علیه مسکو به عنوان شرطی برای جلوگیری از بحران جهانی غذا به دلیل مسدود شدن صادرات غلات اوکراین از زمان آغاز حمله کرملین شد.

آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «حل مشکل مواد غذایی نیازمند یک رویکرد جمعی است که به ویژه شامل لغو تحریم‌هایی است که بر صادرات و مبادلات مالی روسیه اعمال شده است».

این در حالیست که آخرین تجزیه تحلیل‌های وزارت دفاع بریتانیا حاکی از آن است که مسدود ماندن دسترسی به بنادر کلیدی دریای سیاه با توجه به تقاضای بالا برای غلات اوکراین، می‌تواند موجب بالارفتن بیشتر مواد غذایی در سطح دنیا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی