تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

درخواست لغو طرح افزایش ظرفیت رشته پرستاری

جمعی از دانشجویان پرستاری و پرستاران با راه‌اندازی کارزاری از وزیر بهداشت خواستند طرح افزایش ظرفیت رشته پرستاری را لغو کند.

کد خبر: ۱۳۰۰۳۸
۱۲:۴۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

 

 

درخواست لغو طرح افزایش ظرفیت رشته پرستاری

دیدارنیوز: جمعی از دانشجویان پرستاری و پرستاران با راه‌اندازی کارزاری از وزیر بهداشت خواستند طرح افزایش ظرفیت رشته پرستاری را لغو کند.

در متن این کارزار که تا امروز نزدیک به ۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«ما دانشجویان رشته پرستاری، پرستاران و سایر دلسوزان و‌ صاحب‌نظران حوزه پرستاری مخالفت صریح خود را با هرگونه افزایش ظرفیت در رشته پرستاری اعلام می‌داریم.

متأسفانه افزایش ظرفیت ۱۰۰درصدی پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی نابودی کامل این قشر را هدف گرفته است.

افزایش ظرفیت پرستاری بدون ایجاد زیرساخت‌های آن، یعنی هدف قرار دادن مستقیم سلامت مردم. دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص این افزایش ظرفیت از کدام حوزه تخصصی پرستاری کشور استعلام گرفته که نسخه افزایش ظرفیت برای علاج آن پیچیده است؟  آیا امکانات مورد نیاز برای اجرای این طرح را دارا می‌باشد؟

 راه حل جبران کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی کشور، استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و تمدید طرحی می‌باشد، نه افزودن به لشکر ۱۰۰هزار نفره بیکاران پرستاری.

جناب آقای وزیر، آیا یاس و ناامیدی جوانان و دانشجویان این کشور را نمی‌بینید؟ ترس از آینده‌ای نامعلوم و عدم امنیت شغلی پس از اتمام تحصیل فقط بخشی از مشکلات آنان است.

لذا جامعه پرستاری کشور، از جنابعالی و خصوصاً مجموعه معاونت آموزشی و پرستاری وزارت بهداشت می‌خواهند که در این مصوبه و توافق را لغو گردانید.»

این کارزار تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/40902) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی