تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

سخن اول: رویکرد اجتماعی به جای رویکرد سیاسی

برای سیاسیون «قدرت» هدف اصلی است ولی فعالان اجتماعی بدون کسب قدرت هم خواستار ایجاد بهبود در شرایط اجتماعی مردمند. گروه­های سیاسی «معطوف به قدرت» عمل می­‌کنند و بدون کسب قدرت قادر به اصلاح امور نیستند اما گروه­های اجتماعی دارای رفتارهای «معطوف به هدف» هستند و حتی اگر در قدرت هم نباشند برای تحقق اصلاحات اجتماعی تلاش می­‌کنند. برای کم کردن از حجم معضلات اجتماعی و مشکلات مردم باید راهکارهایی را مدنظر داشت که لزوما به کسب قدرت گره نخورده باشد.

کد خبر: ۱۳
۱۰:۳۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

پایگاه خبری - تحلیلی «دیدارنیوز» رسانه‌­ای است مستقل که با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­های مفید مرتبط با رخدادهای مهم روز ایران و جهان از فروردین 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف اصلی در «دیدارنیوز» تمرکز بر مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه است بدون آن که از ابعاد سیاسی و اقتصادی امور جاری غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد.

اولویت قائل شدن برای رویکرد اجتماعی به جای رویکرد سیاسی به دلایل زیر صورت گرفته است:

1- برای سیاسیون «قدرت» هدف اصلی است ولی فعالان اجتماعی بدون کسب قدرت هم خواستار ایجاد بهبود در شرایط اجتماعی مردمند. گروه­های سیاسی «معطوف به قدرت» عمل می­‌کنند و بدون کسب قدرت قادر به اصلاح امور نیستند اما گروه­های اجتماعی دارای رفتارهای «معطوف به هدف» هستند و حتی اگر در قدرت هم نباشند برای تحقق اصلاحات اجتماعی تلاش می­‌کنند. برای کم کردن از حجم معضلات اجتماعی و مشکلات مردم باید راهکارهایی را مدنظر داشت که لزوما به کسب قدرت گره نخورده باشد.

2- رویکرد اجتماعی منجر به ایجاد روند همگرایی در میان نیروهای سیاسی و اجتماعی می‌­شود. وقتی پای رقابت سیاسی برای کسب قدرت در میان باشد، باید واگرایی و دوری میان نیروهای فعال سیاسی را شاهد باشیم اما وقتی به سراغ مسائل اجتماعی و حل آنان می‌­رویم، چه بسا افرادی با گرایش و سلیقه سیاسی مختلف هم در کنار هم قرار بگیرند و با هم همکاری کنند.

3- در رویکرد اجتماعی، حرف اصلی را مباحث تخصصی و کارشناسی می­‌زند و نه سلیقه سیاسی و رقابت برای رسیدن به قدرت. به همین دلیل است که با رویکرد اجتماعی احتمال رسیدن به راهکارهای کارشناسانه افزایش می­‌یابد و موضوعات مبتلابه با عمق و دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می­‌گیرند.

به دلایل فوق ما در «دیدارنیوز» با رویکرد اجتماعی و فرهنگی با مسائل جاری کشور مواجه خواهیم شد تا بستر همگرایی میان همه نیروهای سیاسی و اجتماعی را بر اساس مواجهه کارشناسانه با مسائل فراهم کنیم و بهبود اوضاع اجتماعی را با فرهنگ‌­سازی و ارائه راهکارهای تخصصی میسر سازیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
easy
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
1
با سلام
چقدر این موارد روند اجرایی دارند؟
منتج به چه نتیجه ای می شود؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی