تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

قانون درباره نتیجه دیدار تراکتور - پرسپولیس چه می‌گوید؟

دیدار جنجالی و پرتنش تراکتور - پرسپولیس در دقیقه ۷۲ به دلیل سنگ‌پراکنی تعدادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه امام تبریز ناتمام ماند تا کمیته انضباطی درباره نتیجه این دیدار تصمیم‌گیری کند.

کد خبر: ۱۲۹۹۸۲
۰۹:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

قانون درباره نتیجه دیدار تراکتور - پرسپولیس چه می‌گوید؟

دیدارنیوز: تراکتور و پرسپولیس پس از سال‌ها، در یک بازی بدون حساسیت قهرمانی روبروی هم قرار گرفتند و جنجالی‌ترین نبردشان را برگزار کردند.

سفر‌های پرسپولیس به تبریز، هیچوقت آرام نبوده‌اند. در سال‌های اخیر، معمولا یکی از این دو تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته و گاهی اوقات، هر دو مدعی قهرمانی محسوب می‌شدند. این فصل اما، نبرد دو تیم در شرایطی انجام شد که قهرمان لیگ مشخص شده و حساسیت بازی، کمتر بود. بر خلاف انتظار اما، این بازی از همیشه جنجالی‌تر شد. پرتاب سنگ و سایر اشیا از روی سکو‌ها به داخل زمین، چند بار بازی را قطع کرد و در نهایت، داور دستور به توقف کامل مسابقه داد.

روایت پرسپولیس
سایت پرسپولیس، پس از ساعاتی به اتفاقات تبریز واکنش نشان داد. اعتراض پرسپولیسی‌ها به شرایط برگزاری بازی در تبریز و تامین نشدن امنیت آن‌ها بود: «شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه، پیش از شروع آن هویدا بود. حضور بیش از ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه، فحاشی، شعار‌های نژادپرستانه و حمله با سنگ و اشیاء دیگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرایط نیز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتی یحیی گل‌محمدی همراه با دستیار خود برای بررسی شرایط زمین وارد شدند، با این مسایل روبه رو بودند که سنگی هم دستیار سرمربی پرسپولیس را از ناحیه پهلو دچار جرح کرد. نمایندگان پرسپولیس به ناظر مسابقه تذکر دادند که شرایط امنیت جانی برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس فراهم نیست. تمام قوانین بین‌المللی و داخلی تکلیف را در این شرایط معلوم می‌کند، اما بازی شروع شد بدون این که این مسایل مرتفع شده باشد! اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در تمام این زمان‌ها، در حالی که جان‌شان در امان نبود وادار به ادامه مسابقه شدند. آن چه مشخص است این که تدابیر لازم روی سکو‌ها از قبل مسابقه برای برگزاری امن این بازی اتخاذ نشده بود.»

واکنش کمیته انضباطی
کمیته انضباطی هم، در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد برخورد شدید، با متخلفین تبریز را دارد: «پیرو اتفاقات مسابقه تیم‌هاى تراکتور و پرسپولیس در تبریز، کمیته انضباطى به محض وصول گزارش مقامات رسمی مسابقه و اخذ دفاعیه‌های لازم در خصوص موضوع، تصمیم گیرى خواهد کرد و مقصرین همچنین متخلفین، با تنبیهات شدید انضباطی مواجه خواهند شد.»

حسین عبداللهی یکی از اعضای این کمیته گفته رسیدگی به موضوع این پرونده، هفته آینده انجام می‌شود: «نمی‌توانم الان به جزئیات چیزی بگویم تا هفته آینده که گزارش داور و نماینده بازی به دست‌مان برسد. در این مسابقه ناظر ویژه انضباطی هم داشتیم. به همه مدارک از جمله تصاویر تلویزیونی، گزارش ناظران و گزارش داوری استناد خواهیم کرد. همه این مدارک را جمع‌بندی و در نهایت تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

حضور بیش از حد تماشاگران
یکی از انتقادات به وضعیت ورزشگاه، تعداد تماشاگران حاضر در یادگار امام بود. بیشتر سکو‌های ورزشگاه، در این مسابقه پر شدند. در شرایطی که فقط، بخشی از سکو‌ها مجوز میزبانی داشتند. رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی، گفت آن‌ها به تعداد مجاز بلیت فروخته‌اند و تماشاگران متخلف، با هجوم به در‌ها توانستند وارد ورزشگاه شوند: «متأسفانه انگار برخی برای تماشای بازی به ورزشگاه نیامده بودند و تعدادی تماشاگرنما با پرتاب سنگ این اتفاق را رقم زدند. ۳۰ هزار بلیت برای بازی فروخته شده بود، اما متأسفانه هواداران قبل از بازی هجوم آورده و نتوانسته بودند جلوی ورود هواداران به ورزشگاه را بگیرند. مشکل از همین جا هم شروع شد، اما چاره‌ای نبود و نمی‌توانستند جلوی هجوم هواداران را بگیرند.»

مصدومان پرسپولیس
کاروان پرسپولیس پس از پایان مسابقه، حدود ۴ ساعت در ورزشگاه حبس بود و نیمه شب جمعه، توانست از یادگار امام خارج شود. سه نفر از اعضای این تیم، بخاطر برخورد سنگ و سایر اشیا، دچار جراحت شدند. یحیی گل‌محمدی و فارسیان افسر امنیتی تیم بخاطر برخورد سنگ آسیب دیدند. هر دو نفر پس از رسیدگی کادر پزشکی در شرایط مناسبی هستند. شرزود تمیروف هم دیگر پرسپولیسی بود که با جراحت از تبریز به تهران برگشت. پلیس با اسکورت کامل، پرسپولیسی‌ها را به سمت فرودگاه برد تا بدون دردسر به تهران برگردند.

سرنوشت بازی
کمیته انضباطی هفته آینده باید به موضوعات زیادی رسیدگی کند. از جمله درگیری بازیکنان دو تیم و واکنشی که امید عالیشاه، به سکو‌ها نشان داد. موضوع اصلی اما، سرنوشت این مسابقه و احکامی است که درباره تراکتور و تماشاگرانش صادر می‌شود. در ماه ۶۲ اساسنامه درباره سرنوشت چنین مسابقاتی اینطور توضیح داده شده است: «اگر به علت رفتار یک تیم یا رفتاری که یک باشگاه مسئول آن شناخته می‌شود و یک مسابقه برگزار نشود یا نیمه تمام بماند، باشگاهی که مسئول شناخته می‌شود توسط کمیته انضباطی سه بر صفر بازنده اعلام شده و به پرداخت حداقل ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی به علاوه کلیه خسارات وارده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال محکوم می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی