تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تجاوز نظامی روسیه؛ ضدحمله اوکراین با سرنگونی ۲ هلی‌کوپتر و ۷ پهپاد

درگیری‌ها در اطراف شهر ایزیوم در شرق اوکراین شدت گرفته است. فرماندهی نیروی هوایی اوکراین هم اعلام کرده که نیرو‌های اوکراینی توانسته‌اند دو هلی‌کوپتر و هفت پهپاد را سرنگون کنند و دو موشک کروز را نیز هدف بگیرند.

کد خبر: ۱۲۹۷۱۷
۰۹:۵۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛

دیدارنیوز: هشتاد و دو روز قبل ارتش روسیه با تهاجم نظامی به اوکراین جنگی را در شرق اروپا آغاز کرد که بعد از نزدیک به سه ماه همچنان ادامه دارد.

ارتش روسیه همچنان به تلاش‌های خود به تسلیم کردن نیرو‌های اوکراینی در کارخانه آزوف‌ستال در ماریوپول ادامه می‌دهد تا بتواند این منطقه را به طور کامل فتح کند.

همزمان نیرو‌های اوکراینی همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر در حالی که روسیه تلاش می‌کند نیرو‌های اوکراینی را در دونباس محاصره کند با یک ضد حمله در اطراف شهر ایزیوم از سوی نیرو‌های اوکراینی مواجه شده است.

در صحنه سیاسی نیز سوئد و فنلاند رسما درخواست خود را برای پیوستن به ناتو ارائه داده‌اند؛ تصمیمی که می‌تواند اثرات قابل توجهی در آینده معادلات امنیتی شمال اروپا و حوزه دریای بالتیک در آینده بر جا بگذارد. ترکیه با این تصمیم مخالفت کرده و روسیه هم به این دو کشور اسکاندیناوی هشدار داده پیوستن به ناتو برای استکهلم و هلسینکی عواقبی در پی خواهد داشت.

ضد حمله نیرو‌های اوکراینی در ایزیوم در شرق این کشور

درگیری‌ها در اطراف شهر ایزیوم در شرق اوکراین شدت گرفته است. گروه ویژه نیرو‌های مشترک اوکراین می‌گوید نیرو‌های این کشور توانسته‌اند ۱۷ حمله را در روز یکشنبه دفع کنند و همچنین یازده فقره از تجهیزات روسی را منهدم نمایند.

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین هم اعلام کرده که نیرو‌های اوکراینی توانسته‌اند دو هلی‌کوپتر و هفت پهپاد را سرنگون کنند و دو موشک کروز را نیز هدف بگیرند.

نیرو‌های روس پیشتر و در اواخر ماه مارس توانسته بود کنترل شهر ایزیوم در شرق اوکراین را به دست بگیرد.

گروه ضربت اوکراین همچنین می‌گوید که روسیه به هدف دادن مناطق غیرنظامی در امتداد کل خط مقدم در مناطق لوهانسک و دونتسک ادامه می‌دهد و ۲۳ روستا و شهرک را هدف قرار داده است.

اگر اوکراین بتواند بر خطوط تدارکاتی ایزیوم و روسیه فشار بیاورد، محاصره نیرو‌های اوکراینی در دونباس برای مسکو دشوارتر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی