تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جلالی‌زاده: کشور با یک جناح پیشرفت نمی‌کند؛ اصلاح‌طلبان پیگیر مطالبات مردم باشند

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که کشور ما با یک جناح نمی‌تواند به پیشرفت ادامه دهد. او همچنین گفت: از آنجایی که اصلاح‌طلبان خود را صاحب نظام دانسته و همیشه برای سرنوشت کشور دغدغه داشتند، طبیعتا یکی از ابزار‌ها و راهکار‌های حل مشکلات مردم، شرکت در انتخابات است تا مجلس قوی انتخاب شود. مهم‌ترین کار اصلاح‌طلبان باید پرداختن به مطالبات مردم باشد.

کد خبر: ۱۲۹۶۶۲
۱۲:۵۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

جلالی‌زاده: کشور با یک جناح پیشرفت نمی‌کند؛ اصلاح‌طلبان پیگیر مطالبات مردمی باشند

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امیدواریم همه به این نکات توجه داشته باشند که کشور با یک مجموعه و یک جناح نمی‌تواند به پیشرفت و توسعه خود ادامه دهد.

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین برنامه اصلاح‌طلبان باید چه باشد تا بتوانند در انتخابات دو سال آینده پیروز شوند، گفت: پیروزی اصلاح‌طلبان، تنها در دست آن‌ها نبوده و تصمیم‌گیر نیستند تا در انتخابات پیروز شوند. زیرا هر معلولی دارای علت‌ها و شرایطی است که باید آن علت‌ها و شرایط، آماده و فراهم شوند. اگر انتخابات با حضور همه سلایق برگزار می‌شد، طبیعتا جناح‌ها و احزاب مختلف تصمیم‌گیرنده اصلی بودند، اما چون می‌بینیم که گا‌ها از کاندیداتوری برخی شخصیت‌های مشهور و مقبول جلوگیری شده، این کار قطعا موجب دلسردی مردم و کم رونق شدن انتخابات می‌شود.

وی افزود: نکته بعدی اینکه اصلاح‌طلبان باید چه کاری انجام دهند هم مهم است. اصلاح‌طلبان به علت دفاع از روحانی پایگاه گسترده خود در بین مردم را از دست داده و ضعف‌های دولت و اطرافیان روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته شد. از آنجایی که اصلاح‌طلبان خود را صاحب نظام دانسته و همیشه برای سرنوشت کشور دغدغه داشتند، طبیعتا یکی از ابزار‌ها و راهکار‌های حل مشکلات مردم، شرکت در انتخابات است تا مجلس قوی انتخاب شود. مهم‌ترین کار اصلاح‌طلبان باید پرداختن به مطالبات مردم باشد. موضوعی چندین سال است، مردم این مطالبات را مطرح کرده و به دنبال اجرایی و برآورده کردن آن هستند.

جلالی‌زاده در ادامه تصریح کرد: بنابراین اصلاح‌طلبان باید آسیب‌شناسی از گذشته خود داشته و برای آینده چشم‌اندازی ترسیم کنند تا چگونه مردم را به صحنه آورده و از آن‌ها حمایت کنند. طبیعتا، داشتن برنامه، طراحی شعار‌های مناسب، معرفی افرادی که پاکدست باشند و برای نجات کشور برنامه داشته و مقبول جامعه باشند نیز بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل عدم مشارکت مردم در انتخابات رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان بود آیا این جناح سیاسی نباید از امروز به دنبال برنامه‌ای برای مذاکره با نهاد‌های بالادستی برای تایید صلاحیت چهره‌هایش باشد، گفت: در اینکه رد صلاحیت افراد اصلاح‌طلب، تاثیر بسیار زیادی در عدم مشارکت مردم داشته شکی نیست. در این موضوع نه تنها اصلاح‌طلبان، بلکه مردم و حتی حاکمیت هم ضرر کرده است. وقتی امروز فساد‌های مالی و اقتصادی، گاف‌های سیاسی و سوءمدیریت‌ها را می‌بینیم، می‌دانیم که بخشی از این اتفاقات ناشی از حذف برخی سلایق از گردونه قدرت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلبتصریح کرد: بنابراین باید اصلاح‌طلبان و حاکمیت برای حل این موضوع اقداماتی را انجام دهند. اصلاح‌طلبان باید قاطعانه به مسیر خود ادامه دهند و از سوی دیگر هم با حاکمیت گفتگو کنند. برخی همچنان به دنبال که برای یکدست شدن قدرت هستند، حذف کسانی که برای انقلاب و نظام هزینه دادند، باعث شده که امروز شاهد ضعف مدیریت، شکست برنامه‌ها و افزایش فاصله میان مردم و مسئولان باشیم؛ بنابراین اصلاح‌طلبان باید با همکاری حاکمیت راهکار‌هایی اتخاذ کنند تا مثل سال‌های قبل مشارکت مردم در انتخابات گسترده شده و مردم نسبت به آینده دلگرم شوند.

جلالی‌زاده افزود: یکی از نتایجی که باعث شده اصلاح‌طلبان نتوانند با حاکمیت گفتگو و مذاکره کنند، انحصارطلبی و عدم تحمل جناحی است که قدرت را در دست گرفته است. در نظامی که برآمده از همه مردم و جناح‌ها و اقشار مختلف است، نباید هیچ مشکلی برای گروه‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند وجود داشته باشد. امیدواریم همه به این نکات توجه داشته باشند که کشور با یک مجموعه و یک جناح نمی‌تواند به پیشرفت و توسعه خود ادامه دهد.

جلالی‌زاده در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین شاخص اصلاح‌طلبان برای معرفی کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید چه باشد و اگر قرار بر انتشار لیست است این جناح نباید از امروز به فکر بررسی کاندیدا‌هایی باشد که با یک برنامه‌ریزی درست در نهایت به لیست واحد دست پیدا کنند، گفت: کاندیدا‌ها باید اولا از نظر اخلاقی، افراد شناخته شده، مطمئن، پاکدست، از نظر سیاسی، دارای سابقه نیک، تجربه و تخصص درخوری باشند و از نظر مدیریتی و تحصیلات باید نسبت به مسائل داخلی و بین‌المللی آگاهی خاصی داشته باشند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان باید در همه حوزه‌های انتخابیه، شورای مرکزی از احزاب اصلاح‌طلب تشکیل داده، منافع شخصی و گروهی را کنار گذاشته و تنها به منافع ملی فکر کنند. آن‌ها باید تلاش کنند افرادی که زمینه رای‌آوری آن‌ها فراهم بوده، رای مردم را در اختیار دارند، می‌توانند ایده‌ها و دیدگاه‌های مناسبی برای حل مشکلات کشور داشته باشند را معرفی کنند. آن‌ها نباید افراد فرصت‌طلب و منفعت‌طلب که به نام اصلاح‌طلبان در دوره روحانی و مجلس دهم حضور داشتند و در نهایت به مردم پشت کردند را انتخاب کنند.

جلالی‌زاده گفت: بنابراین اشتباهات گذشته نباید تکرار شود. اصلاح‌طلبان باید از کسانی حمایت کنند که جزو پیشتازان اصلاحات، هزینه‌داده‌ها و ثابت قدمان بوده و منافع ملی و مردمی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی