تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
اولین مسابقه اتومبیلرانی سرعت در فصل جدید

استارت هیجان‌انگیز، جنگ برای سکو

جمعه ۲۳ اردیبهشت و در یک هوای پاک بهاری، مسابقات اتومبیلرانی سرعت با شرکت ۸۰ راننده در ۸ کلاس انجام گرفت در حالی که فضای تازه‌ای بر این مسابقات حاکم بود.

کد خبر: ۱۲۹۵۹۸
۱۷:۲۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

مسابقات اتومبیلرانی

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: بعد از نزدیک به دوسال دوری، طرفداران و علاقمندان به مسابقات اتومبیلرانی ریس (سرعت) بالاخره فرصت پیدا کردند در نخستین مسابقه فصل جدید، تماشاگر مسابقه‌ای پرهیجان و جذاب باشند. جمعه ۲۳ اردیبهشت و در یک هوای پاک بهاری، مسابقات اتومبیلرانی سرعت با شرکت ۸۰ راننده در ۸ کلاس انجام گرفت در حالی که برای اولین بار این مسابقه از طریق تلویزیون اینترنتی «آنتن» به صورت زنده پخش شد.

راند اول این مسابقه به نوعی آغازگر بقیه مسابقات اتومبیلرانی و موتورسواری هم بود و به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار شد. تیم جدید برگزاری مسابقه در کمیته ریس با دقت بسیار تلاش کردند که در بحث نظم و ترتیب، اتفاق تازه‌ای رخ دهد و نهایتا نیز این خواسته قدیمی محقق شد و مسابقه تقریبا سر موقع شروع شد و با اینکه در اواخر مسابقه، وزیر ورزش و همراهان نیز در پیست آزادی حاضر شدند، به موقع هم به پایان رسید.

بعد از انجام تایم‌گیری در روز چهارشنبه، رانندگان در ۸ کلاس برای روز مسابقه آرایش گرفتند و کلاس‌ها به این ترتیب برگزار شدند: ۲۰۶ مقدماتی، پراید اختصاصی،BP اختصاصی، ۲۰۶ اختصاصی ، پراید جی تی، ۱۶۰۰ جی تی، توربو و نهایتا ۲۰۰۰ جی تی.
در مسابقه دور اول ترکیبی از راننده‌های باتجربه، تازه‌وارد و جوان حضور پیدا کردند و نام‌های مشهوری، چون نادر جعفری، شروین یگانه، شایان افتخاری، محمد مهری و... نیز پا به رقابت گذاشتند. با حضور رانندگان از استان‌های مختلف و تماشاگرانی که تقریبا سکو‌ها را پر کردند، مسابقات در کلاس‌های مختلف با هیجان زیادی انجام گرفت.
کلاس اول که با حضور راننده‌های تازه‌وارد به مسابقات ریس تشکیل شد در مسیر کوتاه‌تر انجام گرفت و نسیم راشدی به مقام نخست رسید. در کلاس پراید اختصاصی نیز رقابت خوبی با حضور مدعیان شکل گرفت و بعد از چند تعقیب و گریز نهایتا سپهر آجودانی بلندقامت برنده بیرون آمد. کلاس BP با حضور خودرو‌های قدرتمندتر رفته رفته هیجان را به اوج رساند و بعد از درگیری‌های متعدد و برخورد شدید و ضعیف بین چند خودرو نهایتا با برتری علی شیرزاد به پایان رسید.

مسابقات اتومبیلرانی

نظم و  ترتیب مثالزدنی

یکی دیگر از اتفاقات مهم در این مسابقه اهدای کاپ و جوایز برندگان در پایان برگزاری هر کلاس بود که با خلوت نگه‌داشتن سکو در این مراسم، شکل تازه و بسیار خوبی به مسابقات داد و رانندگان به سوژه اصلی دوربین‌ها تبدیل شدند و پای سکو هم مصاحبه تلویزیونی با راننده‌ها، آن‌ها را بسیار راضی و خرسند کرده بود. علاوه بر این، استفاده از تابلو‌های زیبا برای برندگان هر مسابقه که الگوبرداری جالبی از مسابقات برتر دنیا مثل فرمول یک بود، جلوه خاصی به قاب‌بندی این مسابقات بخشید.
رقابت در پنج کلاس بعدی نیز با شور و هیجان زیادی دنبال شد و در کلاس ۲۰۶، باز هم این شروین یگانه بود که از همان ابتدا گاز ماشینش را گرفت و تا انتها پیشتازی کرد و برنده شد. در کلاس پراید جی تی، اما این مجتبی مهری بود که توانست از پس یک رقابت فشرده و پربرخورد به عنوان برنده بیرون بیاید.
کلاس ۱۶۰۰ جی تی هم شاهد رقابت سختی میان سه رقیب دیرین یعنی شروین یگانه، پرهام زربافی و شایان افتخاری بود که البته راننده باتجربه این کلاس یعنی شروین یگانه باز هم سکوی اول را از آن خود کرد و رقابت چهار نفر بعد از او برای قرار گرفتن روی سکو هیجان‌انگیز و نفسگیر از آب درآمد.

استارت هیجان‌انگیز، جنگ برای سکو

پرزورها در حضور وزیر

پرقدرت‌ترین خودروها، اما در کلاس توربو به میدان آمدند که کمی پیش از شروع آن، حمید سجادی وزیر ورزش و همراهان او نیز در کنار تماشاگران نشستند و شاهد دو کلاس از این مسابقات بودند. در کلاس توربو نادر جعفری با ب‌ام‌و سرحال و پرقدرت خود مسابقه را از خط یک آغاز کرد و با نمایشی خیره‌کننده تا دور نهم به عنوان یکه‌تاز بلامنازع پیش راند. یک دور مانده به پایان این کلاس نادر جعفری دچار نقص فنی شد و با استفاده از تجربه خود مانع از بروز حادثه شد، اما ناچارا از مسابقه بیرون رفت و در حالی که دو سه خودرو دیگر نیز به خاطر نقص فنی نتوانستند به خط پایان برسند، محمد جواد نتاج برنده این کلاس بسیار جذاب شد. نکته آموزنده این مسابقه حضور محمد رضا محرابی به عنوان نفر سوم روی سکو بود که نخستین تجربه خود را در این کلاس پشت سر گذاشت و ثابت کرد که در ورزش باید تا آخرین لحظه به رقابت ادامه داد!

ویدیو لحظه استارت کلاس توربو را ببینید


بعد از اهدای جوایز از سوی وزیر و چند پیش‌کسوت در کلاس توربو، نوبت به جنجالی‌ترین کلاس یعنی ۲۰۰۰ جی تی رسید که با حضور پرتعداد رانندگان و رقابت سخت میان پنج راننده صورت گرفت. شروین طاهری که با ثبت زمانی عالی در روز تایم‌گیری در خط یک قرار داشت در سه دور اول پیشتاز ماند، اما به دلیل گرم شدن ترمزهایش ناگهان از مسیر سرعتی خود فاصله گرفت و وقتی به میانه پیچ دوم و سوم رسید در جمه تعقیب‌کنندگانش که محمد مهری، پرهام زربافی و مجتبی مهری بودند گرفتار شد و در دو دور بعدی هم بر اثر برخورد خودرو مجتبی مهری با او، پیشتازی را از دست داد. رقابت در چند خودرو جلودار به شدت بالا گرفت و مجتبی مهری نیز به خاطر تخلف از پیست اخراج شد و در نهایت پرهام زربافی با حفظ پیشتازی و کنترل فنی خودرو توانست سکوی اول را از چنگ بقیه خصوصا شروین یگانه خارج کند و اول شود.

استارت هیجان‌انگیز، جنگ برای سکو

ویدیو چک لطفا!

اتفاقات این مسابقه و البته ماجرا‌هایی که در کلاس ۲۰۶ اختصاصی روی داد باعث اعتراض چند راننده شد که تیم مارشال‌ها و مدیر مسابقه قول دادند به آن رسیدگی کنند و در عین حال اعلام کردند که ممکن است در برخی کلاس‌ها نتایج نهایی تغییر کند. حضور وزیر ورزش در این مسابقه البته دو دستاورد برای فدراسیون نیز داشت که یکی دستور برای تامین نور برای استفاده از پیست در شب‌ها بود و دیگری احداث ساختمان برای فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری که اتفاق مهمی می‌تواند برای این نهاد باشد.
فهرست برندگان راند اول مسابقات اتومبیلرانی سرعت در فصل جدید نیز به این شرح است:

کلاس ۲۰۶ مقدماتی:
۱- عبدالعزیز راشدی
۲-امین شیرالی پور
۳- میلاد فتاحی

کلاس پراید اختصاصی:
۱- سپهر آجودانی
۲- علی فاضلی
۳- مهیار کمایی

کلاس BP اختصاصی:
۱- علی شیرزاد
۲- سعید صادقی ژاله
۳- علیرضا مبارکی

کلاس ۲۰۶ اختصاصی:
۱- شروین یگانه
۲- شایان افتخاری
۳- اصغر خداداد

کلاس پراید GT:
۱- مجتبی مهری
۲- سجاد علما
۳- محسن صمدی

کلاس GT۱۶۰۰:
۱- شروین یگانه
۲- پرهام زربافی
۳- شایان افتخاری

کلاس توربو:
۱- محمدجواد نتاج
۲- امیرکیا زمانی
۳- محمدرضا محرابی

کلاس GT۲۰۰۰:
۱- پرهام زربافی
۲- شروین یگانه
۳- محمد مهری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی