تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پس از لغو مسابقات در چین؛ جام ملت‌های ۲۰۲۳ در قطر برگزار می‌شود؟

انتخاب کشوری که با داشتن استادیوم، زمین‌های تمرینی، هتل، زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و... بتواند میزبان جام ملت‌های آسیا در مدت زمانی کوتاه باشد، سختی‌های خودش را دارد و از همین رو حساسیت برای انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بالا خواهد رفت. می‌توان گفت آماده‌ترین کشور‌های آسیایی در حال حاضر برای میزبانی مهمی، چون جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد، قطر و عربستان سعودی هستند.

کد خبر: ۱۲۹۵۸۳
۱۴:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

پس از لغو مسابقات در چین؛ جام ملت‌های ۲۰۲۳ در قطر برگزار می‌شود؟

دیدارنیوز: با توجه به انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ حالا به نظر می‌رسد حدس زدن میزبان بعدی جام ملت‌ها چندان دشوار نیست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی اعلام کرد چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ کناره‌گیری کرده است و با توجه به شرایط کرونایی، حاضر به پذیرایی از ۲۴ تیم برتر فوتبال آسیا نیست، آنهم در شرایطی که چین باید یک سال دیگر از این رقابت‌ها میزبانی می‌کرد و حالا انتخاب میزبان بعدی جام ملت‌ها یک چالش برای AFC خواهد بود.

انتخاب کشوری که با داشتن استادیوم، زمین‌های تمرینی، هتل، زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و... بتواند میزبان جام ملت‌های آسیا در مدت زمانی کوتاه باشد، سختی‌های خودش را دارد و از همین رو حساسیت برای انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بالا خواهد رفت. در این شرایط باید دید که کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کند، اما شاید حدس زدن میزبان جام ملت‌ها چندان دشوار نباشد.

پس از اینکه چین اعلام کرد در سال جاری از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو میزبانی نخواهد کرد و شورای المپیک آسیا تعویق این مسابقات را اعلام کرد، خبرگزاری تسنیم در گزارشی به پیش‌بینی این اتفاق پرداخت که احتمال انصراف چین از میزبانی جام ملت‌ها نیز وجود دارد. از آنجایی که قطر و عربستان سعودی، نامزد‌های جدی برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ هستند و AFC برای انتخاب یکی از آن‌ها - به همراه ایران و هند که دیگر نامزد‌های میزبانی هستند - مردد است، واگذاری میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ به یکی از دو کشور قطر و عربستان، این چالش را هم از بین خواهد برد.

می‌توان گفت آماده‌ترین کشور‌های آسیایی در حال حاضر برای میزبانی مهمی، چون جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد، قطر و عربستان سعودی هستند. قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است که با حضور ۳۲ تیم و در بالاترین سطح برگزار خواهد شد و به همین خاطر تمام زیرساخت‌های این کشور آماده میزبانی خواهند بود. از طرفی، عربستان سعودی در دو فصل اخیر، میزبانی بازی‌های متمرکز لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده داشته است و رابطه نزدیک آن‌ها با AFC دلیل دیگری برای گرفتن میزبانی جام ملت‌هاست. حالا AFC می‌تواند با واگذاری میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ به یکی از آنها، تردید خود را برای انتخاب میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۷ را هم از بین ببرد.

از میان قطر و عربستان سعودی، می‌توان به یک نکته دیگر توجه کرد که برنامه‌ریزی عربستانی‌ها برای میزبانی جام ملت‌های در سال ۲۰۲۷ بوده و شاید در این مدت کوتاه به لحاظ برنامه‌ریزی و ساختاری دچار مشکل شوند، اما از آنجایی که قطر شش ماه دیگر از جام جهانی میزبانی خواهد کرد، در آماده‌ترین شرایط ممکن قرار دارد. پس سخت نیست که پیش‌بینی کرد شانس قطر برای میزبانی از جام ملت‌های ۲۰۲۳ که حالا چین به طور رسمی از میزبانی آن کناره‌گیری کرده، بالاتر است.

مهمترین چالش در زمینه میزبانی قطر برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ احتمالاً گرمای این کشور در فصل تابستان است. جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ طبق اعلام قبلی و به میزبانی چین، قرار بود در ماه ژوئن و جولای (خرداد و تیر ۱۴۰۲) برگزار شود. با اینکه استادیوم‌های قطر مجهز به سیستم خنک‌کننده و تهویه مطبوع هستند، اما کمپ‌ها یا زمین‌های تمرینی به چنین سیستمی مجهز نیستند و از همین رو شاید میزبانی قطر در تابستان برای تیم‌ها مشکل‌ساز شود. از همین رو تغییر زمان میزبانی هم قابل پیش‌بینی خواهد بود و شاید با تغییر فصل و برگزاری جام ملت‌های آسیا در ماه ژانویه ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) این مشکل نیز برطرف شود. امکان برگزاری جام ملت‌ها در ژانویه ۲۰۲۳ نیز وجود ندارد، چرا که در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) قطر میزبان جام جهانی است و به لحاظ تقویم فوتبال دنیا و شرایط لجستیکی، این مسئله امکان‌پذیر نیست. یعنی طبق تقویم نمی‌توان دو تورنمنت بزرگ را در فاصله یک ماه و برگزار کرد و بازی‌های باشگاهی چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.

با این حساب، با انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باید به زودی شاهد انتخاب جایگزین باشیم و قطر که مدافع عنوان قهرمانی هم هست، جدی‌ترین گزینه میزبانی این مسابقات خواهد بود. جام ملت‌های آسیا در سه دوره اخیر خود در سال‌های ۲۰۱۱ (قطر)، ۲۰۱۵ (استرالیا) و ۲۰۱۹ (امارات) در ژانویه و فصل زمستان در نیم کره شمالی برگزار شده و قرار بود پس از سه دوره و با میزبانی چین، بار دیگر در تابستان نیم کره شمالی برگزار شود که در صورت واگذاری میزبانی به یکی از دو کشور قطر یا عربستان سعودی، باز هم چنین اتفاقی رقم نخواهد خورد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی