تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
دعوا در شبکه سه ادامه دارد و برنامه نود برای دومین هفته متوالی پخش نشد

فردوسی‌پور یا فروغی؛ کدامیک ماندنی است؟!

News Image Lead

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که فروغی مدیر شبکه سه به دنبال محدود کردن هر چه بیشتر فردوسی‌پور و برنامه او است؛ برنامه ای که به اندازه دو سوم سن فروغی سابقه پخش دارد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

کد خبر: ۱۲۹۵۸
۱۳:۲۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷
بابک مجیدی - بیست سال است که دوشنبه‌ها میلیون‌ها مخاطب منتظر پخش برنامه‌ای هستند که در این سال‌ها جای خود را در دل‌های مردم باز کرده و جزو اتفاقات نادر در صدا و سیما به حساب می‌آید. هیچ برنامه‌ای تا به امروز در تاریخ رسانه ملی دیده نمی‌شود که بتواند این همه سال در تلویزیون حضور داشته باشد و مخاطبان میلیونی را پای جعبه جادو نگه دارد. نود و عادل فردوسی‌پور بدون شک موفق‌ترین برنامه و مجری تلویزیونی در طول سال‌های بعد از انقلاب به حساب می‌آیند. گواه این ادعا جذب جمعیت عظیم مخاطبانی است که در طول این سال‌ها صورت گرفته و فردوسی‌پور توانسته آنها را حفظ کند. در دورانی که شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بخش زیادی از خوراک رسانه‌ای مردم را تامین می‌کنند، یک برنامه تلویزیونی و مجری توانمندش توانسته مخاطب‌های خودش را حفظ و یک سرمایه اجتماعی 20 ساله برای خود دست و پا کند.

اما دو هفته است که این روال قطع شده و مخاطبان دیگر دوشنبه شب وقتی به سراغ شبکه سه می‌روند عادل و برنامه‌اش را نمی‌بینند. هفته گذشته به دلیل پخش مسابقه فوتبال انگلیس - اسپانیا در چارچوب مسابقات لیگ ملت‌های اروپا این برنامه پخش نشد و این هفته هم طبق اعلام روابط عمومی شبکه سه سیما «با عنایت به رفتار غیرحرفه‌ای تهیه کننده و مجری برنامه نود در عدم پخش این برنامه بعد از بازی انگلیس- اسپانیا در دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نخواهد شد».

در گذشته همزمانی برنامه نود با یک فوتبال مهم با پخش فوتبال در شبکه ورزش باعث شده بود که مخاطبان این حق انتخاب را داشته باشند که کدام شبکه و برنامه را انتخاب کنند. به صورت کلی شبکه ورزش با این هدف تاسیس شد که مسابقات ورزشی را پخش کند و دیگر شبکه‌ها برنامه‌های خود را داشته باشند. جزئیاتی از اختلاف امروز مدیران شبکه سه با عادل فردوسی‌پور ،به جز صحبت‌های سرپرست روابط عمومی شبکه سه، منتشر نشده است اما این اختلافات، موضوعی است که قبلا هم شاهد آن بوده‌ایم.

پویول، عادل، فروغی، میثاقی

جام جهانی 2018 و هم‌گروهی ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش باعث شد فردوسی‌پور به سراغ ساخت برنامه‌ای مختص جام جهانی برود و آیتم‌های جذاب و دعوت از چهره‌های محبوب و سرشناس فوتبالی در دستور کار عادل و همکارانش قرار گیرد.

زمان بازی ایران با اسپانیا شد و عادل فردوسی‌پور در صدد بر آمد با دعوت از کارلوس پویول مدافع سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به دنبال جذاب‌تر کردن هر چه بیشتر برنامه باشد. حضور این بازیکن محبوب فوتبال اما با حواشی روبرو شد و در نهایت پویول با آن که در تهران حضور داشت اما در برنامه حضور پیدا نکرد. اتفاقی که عصبانیت عادل فردوسی‌پور را در بر داشت و او چند ساعت در برنامه حضور پیدا نکرد و زمانی هم که حضور یافت باز هم  نتوانست برافروختگی‌اش را پنهان کند. مسئولان سازمان با حضور پویول در این برنامه موافق نکردند و در نهایت با عذرخواهی فردوسی‌پور از او و مخاطبان برنامه همه چیز تمام شد.

پیش از این لوئیس فیگو و ساموئل اتوئو در برنامه‌هایی با حضور فردوسی‌پور جلوی دوربین رفته بودند و بدون هیچ مشکلی این برنامه پخش شده بود اما این بار با حضور مدیر جدید شبکه سه سیما یعنی علی فروغی شرایط به گونه دیگری پیش رفت و اختلافاتی از این دست، خبر از مشکلات مدیر جدید شبکه سه و فردوسی‌پور می‌داد؛ شایعاتی که این بار با عدم پخش دو هفته‌ای برنامه نود بیش از پیش قوت گرفت.

مشکل دیگری که شایعاتی درباره نقش مدیر شبکه سه در آن شنیده می‌شود مشکلات فردوسی‌پور با محمدحسین میثاقی است. شایعات این موضوع نیز این بوده که فروغی با پیشنهاد اجرای برنامه فوتبال برتر به میثاقی به دنبال جدا کردن این دو از هم است. با شروع فصل جدید فوتبال، میثاقی به برنامه فوتبال برتر رفت و عادل در 90  تنها ماند. شایعه شد که این دو به اختلاف خوردند و از هم جدا شدند؛ شایعه‌ای که عادل به آن جواب نداد ولی از سوی میثاقی تکذیب شد.
 
فردوسی پور یا فروغی؛ کدامیک ماندنی است؟!

فروغی کیست؟

علی فروغی مدیر جدید شبکه سه سیما فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی از دانشگاه امام صادق(ع) است. جدی‌ترین مسئولیت فروغی در سازمان صدا و سیما به سال 95 بر می‌گردد که ریاست بسیج صدا و سیما را برعهده گرفت. در کارنامه او تولید برنامه‌های رادیویی و چند مستند تلویزیونی و فعالیت در دانشگاه و شورای معارف صدا و شورای عالی فیلم و پویانمایی نیز دیده می‌شود.

شایعاتی پیرامون نسبت فامیلی فروغی با حداد عادل نیز در رسانه‌ها مطرح است. او جانشین علی اصغر پورمحمدی شد که سابقه طولانی در صدا و سیما داشت و ارتباطش با نود و فردوسی‌پور نیز بسیار خوب بود. روی کار آمدن این جوان که حدود 30 سال دارد در اردیبهشت ماه سال 97 با حواشی روبرو بود که شاید پررنگ‌ترین آن، همین اختلاف با عادل فردوسی‌پور باشد.

شایعاتی به گوش می‌رسد که فروغی مدیر شبکه سه به دنبال محدود کردن هر چه بیشتر فردوسی‌پور و برنامه او است؛ برنامه ای که به اندازه دو سوم سن فروغی سابقه پخش دارد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

عادل تنها نیست

مشکلات فردوسی‌پور با بخشی از مدیران و سیاسیون سابقه قدیمی دارد. آن زمان که در موضوع انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان مقابل نمایندگان مجلس ایستاد و آن زمان که از فساد و خرافه در فوتبال ایران گفت و از مشکلات عدیده‌ای که این حوزه دارد، پرده برداشت، بی‌حاشیه نبود.

ساخت یک برنامه تلویزیونی برای ۲۰سال آن هم در موضوعی که همواره با حاشیه همراه بوده، کار راحتی نیست و فردوسی‌پور در این سال‌ها توانست اعتماد عمومی را جلب کند و تاثیرات مثبتی را نیز به وجود آورد. در زمان‌هایی که فردوسی‌پور به مشکل برخورد، این مردم بودند که از او حمایت کرده و باز هم نشان داده اند که خواهان پخش این برنامه هستند.

مخاطبان نود امیدوارند که شایعات شکل گرفته درباره اختلافات بین مدیران شبکه سه و فردوسی‌پور از اساس نادرست باشد و هفته آینده شاهد پخش برنامه نود باشند اما اگر این مشکلات ادامه پیدا کند، مدیران شبکه سه و در راس آنها علی فروغی باید پاسخگوی افکار عمومی و مخاطبان میلیونی این برنامه باشند.
 
فردوسی پور یا فروغی؛ کدامیک ماندنی است؟!
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مسلم رحیمی ببرویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
1
3
اقای فروغی. تو هیچی درباره عادل نمیدونی. روی آنتن زنده میای مرده‌نمایی می‌کنی که مردم بگن اره تقصیر عادل هست..حالا مردم همه رو میشناسن. بعدشم اینم بگم که اقای فروغی اگه خنده نکنن خیلی بهتر است. خنده که میکنند اون قیافه پشت چهره اش، رو میاد.
نریمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
3
فردوسی پور هم مدرک و هم سابقه اش بیشتر است
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
به جونه بچه دو سالم بیرون این فروغیو ببینم به قصد کشت میزنمش ملت یکم وجود داشته باشید یکم جنم داشته باشید از برنامه محبوبمون دفاع کنیم بیاید بریم جلو صدا سیما و برکناری این اسکل رو کلید بزنیم نه ضد انقلابیم نه منافق فقط حقمونو از صدا سیما بگیریم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی