تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

زلزله در وزنه‌برداری/ بعد از یکتا جمالی؛ جهانفکریان هم به آلمان رفت!

تنها چند ساعت پس از انتشار خبر شوک‌آور پناهندگی یکتا جمالی به آلمان، پریسا جهانفکریان دیگر ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان گفت که به خاطر مشکلات فدراسیون با ورزشکاران، به این کشور اروپایی رفته است.

کد خبر: ۱۲۹۵۱۴
۰۹:۱۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

زلزله در وزنه‌برداری/ بعد از یکتا جمالی؛ جهانفکریان هم به آلمان رفت!

دیدارنیوز: ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان با تایید خبر مهاجرتش گفت: به آلمان رفتم و این به خاطر مشکلات فدراسیون با ورزشکاران بود.

پریسا جهانفکریان، با تایید مهاجرتش از ایران، اظهار داشت: با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم، زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.

ملی‌پوش وزنه برداری زنان که سابقه حضور در قهرمانی ۲۰۱۹ جهان را در کارنامه دارد این را هم گفت: به خاطر بی‌کفایتی فدراسیون و عدم توجه به تمرینات این تصمیم را گرفتم. تجهیزات لازم برای تمرین ندارم و مجبورم از ایران بروم. در یکسال گذشته نیز به اردو دعوت نشدم.

وی این را هم گفت: به دنبال پناهندگی نیستم و آمدم تا وزنه‌برداری را در آلمان ادامه دهم. در ایران فدراسیون همکاری لازم را انجام نداد و به المپیک هم اعزام نشدم.

او ادامه داد: به هر دری زدم برای تمرین کردن جواب نگرفتم. می‌خواهم وزنه برداری را در آلمان ادامه دهم. نمی‌توانستم با ماندن در ایران روی آینده ورزشی خود ریسک کنم. در این مدت تلاش و اعتراض کردم و چیزی جز کمیته انضباطی، محرومیت و داستان‌های حذف از المپیک برای رقم نخورد.

ملی‌پوش وزنه برداری بانوان عنوان کرد: حتی وقتی به فدراسیون وزنه‌برداری رفتم و گفتم که اجازه دهید تا در ورزشگاه آزادی تمرین کنم؛ آن‌ها اجازه ندادند. پس یک ورزشکار باید کجا تمرین کند. حق و حقوقم را ندادند و فدراسیون من را از المپیک حذف کرد و چگونه می‌توانستم در ایران بمانم.

جوانفکریان در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهمیه المپیک شد، اما به خاطر مصدومیت نتوانست راهی توکیو شود.

همچنین اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری زنان در این رابطه به ایرنا گفت: جهانفکریان هرگز به ما نگفت که می‌خواهد به آلمان مهاجرت کند و این تصمیم را او و همسرش گرفتند.

وی افزود: یکماه گذشته با او تماس گرفتم و گفتم که نام او را برای بازی‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی ارسال کرده‌ایم، اما این ورزشکار عنوان کرد که من را به اردو دعوت نکنید و نامم هم برای این بازی‌ها ندهید، زیرا دستم درد می‌کند و نمی‌توانم وزنه بزنم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان با اشاره به اینکه از کمیته ملی المپیک می‌توانید صحت فهرستی که نام جهانفکریان در آن وجود دارد را سئوال کنید، گفت: او در حال بزرگ نمایی است. در‌های ورزشگاه آزادی همواره بر روی او باز بود و هیچ فردی جلوی او را برای تمرین نگرفته است، اما جهانفکریان به تنهایی اجازه نداشت در سالن مسابقات تمرین کند و باید حتما یک مربی در آنجا حاضر می‌شد. این قوانین ورزشگاه و فدراسیون را همه می‌دانند.

به گزارش دیدار نیوز، یکتا جمالی نخستین زن وزنه‌بردار ایران که به مدال جهانی رسیده است، اواخر هفته پیش در یونان ناپدید شد و برخی رسانه‌ها خبر از پناهندگی او به کشور آلمان دادند. به این ترتیب در فاصله چند روز، دو وزنه بردار تیم ملی زنان از کشور خارج شدند تا مشکلات ورزشکاران ملی و رشته وزنه برداری بیش از پیش نمایان شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی