تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هشدار آمریکا به طالبان؛ محدودیت‌ها علیه زنان لغو نشود فشار را افزایش می‌دهیم

وزارت خارجه آمریکا به گروه طالبان در افغانستان هشدار داد اگر سیاست‌های تند و محدود کننده اخیر خود در قبال زنان و دختران را لغو نکند، ایالات متحده اقداماتی برای افزایش فشار بر این گروه انجام می‌دهد. پرایس در مورد اقدامات احتمالی آمریکا توضیح بیشتری نداد و مشخص نیست در صورتی که طالبان از فشار‌های خود بر زنان افغان نکاهد با چه برخوردی از سوی واشنگتن رو به رو خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۹۲۹۱
۱۲:۳۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

هشدار آمریکا به طالبان؛ محدودیت‌ها علیه زنان لغو نشود فشار را افزایش می‌دهیم

دیدارنیوز: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اگر طالبان سیاست‌های تند و محدود کننده اخیر خود در قبال زنان و دختران را لغو نکند، ایالات متحده اقداماتی برای افزایش فشار بر این گروه انجام خواهد داد.

پرایس روز دوشنبه در یک نشست خبری ضمن اشاره به این مسئله تاکید کرد که واشنگتن نگرانی‌های خود در این رابطه را به صورت مستقیم با طالبان مطرح کرده است.

او همچنین افزود: «ما ابزار‌هایی داریم که اگر احساس کنیم رفتار‌های طالبان در قبال زنان و دختران تغییر نکند، از آن‌ها برای فشار بر این گروه استفاده خواهیم کرد.»

پرایس در مورد اقدامات احتمالی آمریکا توضیح بیشتری نداد و مشخص نیست در صورتی که طالبان از فشار‌های خود بر زنان افغان نکاهد با چه برخوردی از سوی واشنگتن رو به رو خواهد شد.

طالبان روز شنبه در دور تازه اعمال محدودیت برای زنان و دختران دستور داد تا خود را به صورت کامل بپوشانند و حتی از برقع استفاده کنند.

جامعه جهانی در ماه‌های اخیر فشار زیادی بر طالبان وارد کرده تا مسئله آموزش دختران را به عنوان یک خواسته کلیدی در افغانستان به رسمیت بشناسد با این حال رفتار‌های طالبان نشان می‌دهد که این گروه قصد ندارد از سیاست‌های رادیکال خود در قبال زنان عقب‌نشینی کند.

آقای پرایس در بخش دیگری از نشست خبری خود تاکید کرد که کاخ سفید در این رابطه با متحدان و شرکای نزدیک خود رایزنی کرده است.

دولت آمریکا می‌گوید یکی از اهرم‌های کلیدی واشنگتن در قبال طالبان، ۷ میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی افغانستان در خاک آمریکا است که توسط دولت جو بایدن مسدود شده است. ایالات متحده و سایر کشور‌های جهان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه اوت سال ۲۰۲۱، سیستم بانکی افغانستان را تحریم کرده و کمک‌های بین‌المللی خود را به شکل قابل توجهی کاهش داده‌اند؛ اقداماتی که همگی در کنار هم اقتصاد افغانستان را به سمت ویرانی سوق داده است.

پیش از ند پرایس دیگر مقام‌های آمریکایی نظیر تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان و همچنین لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز اقدام جدید طالبان در خصوص محدود کردن پوشش زنان افغان را به شدت محکوم کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی