تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با اشاره به اصلاح نظام پرداخت یارانه

معاون رئیسی: یارانه‌ها مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اصلاح نظام پرداخت یارانه، گفت: الان این یارانه می‌خواهد مستقیم به خود مردم یعنی مصرف کنندگان تعلق گیرد و از این جهت نیاز است تا مطلب تبیین شود.

کد خبر: ۱۲۹۲۶۹
۱۱:۰۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

معاون رئیسی: یارانه‌ها مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد

دیدارنیوز: معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بحث حذف یارانه‌ها مطرح نیست، تصریح کرد: قرار است به نوعی تغییراتی در شیوه ارائه یارانه انجام شود. با این تغییری که ایجاد می‌شود، در نهایت به نفع کشور خواهد بود.

محمد حسینی طی اظهاراتی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو با اشاره به اینکه رئیس جمهور هر از چندی با مردم سخن می‌گویند، در مورد موضوع سخنرانی ایشان در شب گذشته گفت: الان ما در آستانه تغییراتی هستیم؛ طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها مطرح است و قرار است در شیوه حمایت از مردم اصلاحاتی صورت گیرد. موضوع اصلی صحبت‌های رئیس جمهور نیز در این خصوص بود.

وی افزود: در گذشته در بحث کالا‌های اساسی به تاجران و واردکنندگان ارز ترجیحی تعلق می‌گرفت و این حمایت انجام می‌شد، البته با مفاسدی هم همراه بود و در مواردی تاثیری برای مردم نداشت بلکه افرادی از این فرصت سوءاستفاده کردند. الان این یارانه می‌خواهد مستقیم به خود مردم یعنی مصرف کنندگان تعلق گیرد و از این جهت نیاز است تا مطلب تبیین شود؛ اگرچه معاون اول رئیس جمهور یا برخی وزرا از جمله سخنگوی اقتصادی دولت، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی صحبت‌هایی کرده‌اند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری اظهار کرد: در مجلس نیز روز یکشنبه در جلسه‌ای که داشتیم به سوالات مردم که همان مطالبات مردم است و ابهاماتی که در جامعه ایجاد شده، پاسخ داده ایم، ولی هیچ کدام از این‌ها نمی‌تواند جایگزین سخنان رئیس جمهور شود که با زبان مردم مسائل را به خوبی توضیح دهند. در این مصاحبه توضیح داده شد که چه کاری می‌خواهد انجام شود و این مسئله چه اقتضائاتی داشته که این تصمیم گرفته شده است.

وی متذکر شد: ما بر این باور هستیم که در این امر تاخیر افتاده و باید این اصلاحات زودتر از این‌ها و در دولت قبل انجام می‌شد، ولی حالا این دولت با وجود اینکه در سال اول است و این کار ممکن است هزینه‌های مقطعی را به همراه داشته باشد، اما هم وضعیت کشور و هم مسائل منطقه و جهانی اقتضا می‌کند که این کار صورت گیرد و این تغییر شیوه انجام شود.

حسینی با تاکید بر اینکه بحث حذف یارانه‌ها مطرح نیست، تصریح کرد: قرار است به نوعی تغییراتی در شیوه ارائه یارانه انجام شود.

وی متذکر شد: ادامه وضع موجود امکان نیست؛ این هم وظیفه قانونی ما است که این تغییر را بدهیم و هم منطق و استدلال اقتصادی ایجاب می‌کند تا این تغییر ایجاد شود تا کار‌ها به سامان برسد. ارز ترجیحی برای این بود که ما به سمت عدالت حرکت کنیم و کاهش فقر صورت بگیرد، منجر به رشد اقتصادی و تولید شود، اما این اهداف غالبا تحقق پیدا نکرده، ولی با این تغییری که ایجاد می‌شود ما فکر می‌کنیم اینکار در نهایت به نفع کشور خواهد بود. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت تبعاتی داشته باشد، اما با همکاری که بین قوا انجام می‌شود و همه نهاد‌ها در این زمینه همکاری کنند، قطعا می‌تواند نتایج مفیدی را برای کشور همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی