تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
اظهارات عجیب معاون وزیر ورزش و جوانان

مشهد در بحث ورود زنان به استادیوم استثناست!

اظهارات اخیر سینا کلهر معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، درباره ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه شهر مشهد بار دیگر بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها را به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل کرده. او گفته ورود زنان به ورزشگاه‌های مشهد ممنوع است و برای این شهر در بحث ورود زنان به استادیوم استثنا لحاظ شده!

کد خبر: ۱۲۹۲۴۵
۰۸:۴۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

مشهد در بحث ورود زنان به استادیوم استثناست!

دیدارنیوز: معاونان وزارت ورزش و جوانان عوض اینکه راهگشای بن‌بست‌های ورزشی در حوزه مدیریت و قهرمانی باشند، خودشان قفلی روی قفل‌ها می‌شوند. بعد از اینکه مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش چندین رشته را برای زنان ممنوع اعلام کرد، دیگر معاون حمید سجادی روز گذشته به تبعیت از خودمختاری استان خراسان رضوی گفت ورود زنان به ورزشگاه‌های مشهد ممنوع است و برای این شهر در بحث ورود زنان به استادیوم استثنا لحاظ شده!

سینا کلهر معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی در مشهد گفت: «با ورود به شهر مشهد و تعامل با مردم این شهر باید معنویت مشهود باشد، در شهری که باید بوی معنویت دهد، نباید ترس از سرقت در آن وجود داشته باشد، باید معنویت در تمام ابعاد این شهر و روابط اجتماعی آن مشهود باشد.»

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان افزود: «البته در مباحث فرهنگی و گفتمان شهری، همیشه استثنائاتی نیز وجود دارد، به عنوان نمونه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، سه شهر از این امر مستثنی و حذف شده‌اند که مشهد از آن جمله است، زیرا شهر مذهبی قواعد خود را دارد.»

این در حالی است که برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی و شهر مشهد ممنوع بوده و در چند روز گذشته اعلام شد برخی عمل‌های زیبایی و اقدامات بهداشتی برای زنان مشهدی ممنوع است. ساعاتی بعد و پس از واکنش گسترده به اظهارات کلهر که نه مبنای قانونی دارد و نه دینی و نه حتی معلوم است در کدام جلسه با مقامات فیفا چنین استثنایی لحاظ شده، ایشان اظهارات سابقش را رد کرد و گفت: «در سخنرانی انجام‌شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت.»

سینا کلهر اظهار کرد: «در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها تاکید شد که شهر‌های مذهبی ضابطه خاص خود را دارند و بر این اساس باید نسبت به تعیین این ضوابط اقدام لازم صورت گیرد بنابراین موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد و دو شهر مذهبی دیگر در سخنرانی انجام گرفته مطرح نشده است.» گرچه کلهر تلاش کرد به نوعی سخنرانی‌اش را تلطیف کرده باشد، اما همچنان مشخص است که بحث همان ممنوعیت است چرا که اعمال ضوابط خاص چیزی جز محدودیت و ممنوعیت نیست. مخصوصا اینکه مردم آخرین باری که در مشهد با ضوابط خاص با تماشاگران زن برخورد شد را فراموش نکرده‌اند.

شاید بهتر باشد حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش در اولین فرصت جلسه‌ای برای معاونین خود برگزار و آن‌ها را نسبت به شرح وظایف‌شان آگاه کند. چرا که از جلسه شاخ‌های اینستاگرامی در ساختمان شماره دو وزارت زیرنظر وحید یامین‌پور و نامه‌های ممنوعیتی که توسط مریم کاظمی‌پور امضا می‌شود و استثنائاتی که دیگر معاون وزارتخانه قائل می‌شود برمی‌آید که این دوستان تصور می‌کنند یا در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند یا در تالار عروسی!

سامان سعادت - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی