تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
آقای رئیس جمهور، مجلس یازدهم برادری را در حق دولتتان تمام و کمال ادا کرد

بررسی گرانی‌ها در مجلس/ محفوظی: دولت نان را برای مردم باقی بگذارد!

نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از گرانی‌های اخیر در کشور، با بیان اینکه آقای رئیس جمهور، مجلس یازدهم برادری را در حق دولتتان تمام و کمال ادا کرد، گفت: دولت نان را برای مردم باقی بگذارد.

کد خبر: ۱۲۹۰۷۹
۱۳:۰۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قائله نان را جمع کند و همچون گذشته نان را برای مردم بگذارد تا در دام محتکران پیشانی سوخته ماکارونی فروش نیفتید.

سیدمجتبی محفوظی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: یادتان هست آن زمان که رئیس قوه قضائیه و یکی از سه عضو شورای سران قوا بودید، پیرامون گرانی بنزین ۹۸ بیانیه‌ای منتشر کردید، آنجا که مسئولیت کار را بر دوش دولت مستقر انداختید و در بخشی از این بیانیه با انتقاد از شیوه عملکرد دولت اذعان کردید، در این مورد هم سخن گفتن با مردم و تشریح دلایل این تصمیم به صورت شفاف برای مردم به ویژه اثرگذاران جامعه ضروری می‌نماید.

وی افزود: حالا سه سال بعد از آن سید محرومان به عنوان رئیس دولت سیزدهم که دولت مردمی خوانده می‌شود در ماجرای افزایش قیمت آرد کاری مشابه دولت قبل را انجام داد و به مانند آن دولت تا این لحظه توضیح روشن، شفاف و دقیقی برای مردم نداده است. آیا می‌توانید از مدیران زیر مجموعه ملی و استانی تان بخواهید توضیحی به مردمی بدهند که جنابعالی به مردم و حتی ارشد‌های خود نداده اید؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور، مجلس یازدهم منطقا و جمعا از رئیس گرفته تا نماینده‌های شهر‌های بزرگ و کوچک با نگاه و عمل معاضدانه مورد تاکید رهبر انقلاب، برادری را در حق دولتتان تمام و کمال ادا کرد، لذا تیم اقتصادی دولت سیزدهم نیازمند بازنگری، جراحی و تعویض است. برخی مدیران تحت امرتان می‌گویند که آرد با همان استدلالی گران شد که سوخت گران شد، یعنی همان استدلال سوخته قاچاق؛ آیا لنگرگاه ها، اسکله‌ها و پایانه‌های مرزی دست دهک‌های نان خور جامعه است یا آقازاده‌های فالوده خور؟ آیا ستاد مبارزه با قاچاق تحت نظارت ریاست جمهوری است یا کمیته امداد و بهزیستی؟

محفوظی تاکید کرد: قائله نان را جمع کنید و همچون گذشته نان را برای مردم بگذارید تا در دام محتکران پیشانی سوخته ماکارونی فروش نیفتید.

نماینده مردم آبادان در مجلس در خصوص مشکلات حوزه انتخبیه اش بیان کرد: استان زرخیر خوزستان شاهد رشادت‌های جوانانی از جان گذشته برای حفظ مال، جان و ناموس مردم بوده است. خوزستانبه فرموده امام راحل دین خود را به اسلام ادا کرده است، آیا موقع ادای دین مسئولین به مردم خوزستان نرسیده است.

وی افزود: هنوز غبار ویرانی‌های جنگ تحمیلی از تن پرزخم آبادان زدوده نشده گرد و غبار هوا چند سالی است که نفس مردم شهر را بریده است. وعده‌های پوچ و بی سرانجام تا کی ادامه خواهد داشت، خروج آبادان از وضعیت جنگ زدگی کی اتفاق خواهد افتاد؟. زیرساخت‌های نابود شده، فقر شدید و محرومیت مضاعف و بیکاری جوانان وضعیت رقت باری برای آبادان قبل از جنگ رقم زده است و شهر اولین‌ها به شهر آخرین‌ها تبدیل شده است. حال امروز آبادان تعریفی ندارد و آخرین بارقه امید مردم آبادان به نگاه ویژه رئیس جمهور و دولت انقلابی است تا هم غبار محرومیت را پاک کند و هم گرد و غباری که هر چند وقت یکبار مهمان نفس‌های به شماره افتاده آن‌ها می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی