تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ضرغامی: سوخت یارانه‌ای به شناور‌های تفریحی اختصاص می‌یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی از مهم‌ترین شغل‌های گردشگری در جهان است که در ایران به دلایل مخنلف از جمله گرانی سوخت سرمایه گذاری لازم در آن انجام نشده است، گفت: سوخت یارانه‌ای برای شناور‌های تفریحی تصویب شده است.

کد خبر: ۱۲۹۰۱۱
۱۶:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

 سوخت یارانه‌ای به شناور‌های تفریحی اختصاص می‌یابد

دیدارنیوز ـ عزت اله ضرغامی روز شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی افزود: آیین نامه مهمی مربوط به ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اخیرا با همکاری سایر وزارتخانه‌ها تصویب شده که راه را برای ما بسیار باز کرده و موجب تقویت خدمات گردشگری خواهد شد.

وی ادامه داد: توافقی نیز بین وزارت‌های میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی، امضا و ابلاغ شده تا تابلو‌های هدایت کننده گردشگری در جاده‌ها نصب شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گردشگری گفت: مشکلات زیادی در کشور داریم و نمی‌خواهیم همه چیز را به گردن گذشته بیاندازیم و لازم نیست که بگوئیم این دولت در ابتدای کار هرچه درآمد دارد باید بخش زیادی از آن را به بدهی‌های گذشته پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید با مردم صادقانه رفتار کرد، گفت: در کشور مشکلات داریم و باید آن‌ها را به درستی ارزیابی و رفع کنیم؛ اگر مردم توجیه نشوند حق دارند از دولتی که دل بسته اند، دلگیر شوند.

ضرغامی گفت: توقعات مردم از دولت بسیار است و انتظار دارند دولت وقت را تلف نکند و هرچه زودتر نتایج حضورش را به مردم نشان دهد؛ رئیس جمهور نیز به این موضوع بسیار حساس هستند و به جد پیگیر رفع مشکلات هستند تا مردم شیرینی بسیاری از اقدامات را بچشند.

وی اظهار داشت: برخی جریانات سیاسی امروز اگر چالشی بوجود می‌آید، با انواع اقسام عقده گشایی‌ها عمل می‌کنند که ضروری است روشنگری انجام شود که لازمه آن وجود پیوست رسانه‌ای در تمامی اقدامات دولت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه امروز فضای مجازی فرصت بسیار استثنائی برای اطلاع رسانی است، تاکید کرد: باید در همه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، پیوست رسانه‌ای داشته باشیم؛ در استان‌ها نیز مسوولان هر کاری که انجام می‌دهند باید تیم قوی روابط عمومی وجود داشته باشد تا اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به اطلاع رسانی توجه نشود فتنه گری رخ خواهد داد، افزود: شبکه‌های خارجی معاند با برنامه ریزی بیشتر و تمرکز به فضای مجازی و استخدام توانمندی‌های شناخته شده عزم را جزم کردند تا عرصه را برای انقلاب تنگ کنند.

ضرغامی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی سرآمد است و به لحاظ ظرفیت‌ها و موقعیت‌ها جز استان‌های اول ما برای تحقق این ماموریت هاست که اگر درست انجام شود موجب توسعه اقتصاد، ایجاد آرامش و آسایش در کنار امنیت سیاسی و اجتماعی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقتصاد امروز دنیا اقتصاد گردشگری از نوع اقتصاد پایدار و مورد توجه مردم است و اشتغال مستقیم فیزیکی در حال کاهش است؛ گردشگری می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی باشد و بسیاری از مشاغل دیگر در کنار گردشگری شکل میگیرند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری مراکز اقامتی، خدمات و سرویس‌های پذیرایی و زمینه‌های سرگرمی و تفریحی مهم است که در طول این سال‌ها در آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری‌های بومی در این حوزه انجام شده است.

ضرغامی گفت: تبریز و آذربایجان شرقی در زمینه هتل‌های اقامتی وضعیت خوبی دارد و بیش از ۳۰ هتل در حال احداث است و از بحران مرکز اقامتی عبور کرده است.

وی ادامه داد: از طریق وزارت گردشگری ایده پردازی، مشاوره و تسهیلات بانکی ارایه می‌شود تا امکانات تفریحی، سرگرمی و نشاط آوری برای مردم فراهم شود و آذربایجان شرقی باید در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری کند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری درست، پیوند ایجاد میکند، افزود: وحدت و اتحاد مردم و از بین بردن مرز بندی‌های بی ربط بسیار مهم است؛ در ایران اسلامی باید عوامل وحدت کنار هم باشند و چالش‌های سیاسی را به چالش‌های سیاستی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار نفر فعالان صنایع دستی رسمی در کشور داریم و حدود ۵۰۰ هزار نفر فعال غیررسمی داریم که از محور‌های جدی اقتصاد مقاومتی هستند؛ ۲۹۹ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که نیاز نیست مجوز دریافت کنند و فقط باید در سامانه اعلام کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی