تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روند افزایشی فروش جهانی خودرو‌های الکتریکی آغاز شد

نیکل و لیتیوم کافی برای تولید ۱۴ میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۳ وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۸۸۸۴
۱۱:۲۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

روند افزایشی فروش جهانی خودرو‌های الکتریکی آغاز شد

دیدارنیوز ـ گروه کمپین محیط‌زیستی «حمل‌ونقل و محیط‌زیست (T&E)» اعلام کرد که نیکل و لیتیوم کافی برای تولید ۱۴ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در جهان در سال ۲۰۲۳ وجود دارد، بنابراین اروپا باید مواد خام بیشتری را برای دور شدن سریع‌تر از نفت تامین کند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که حداکثر حجم جهانی نیکل و لیتیوم در سال ۲۰۲۵ برای تولید ۲۱ میلیون خودروی الکتریکی در سطح جهان کافی است. T&E گفت: به استثنای نیکل روسیه، باید مواد خام کافی برای ۱۹ میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۵ وجود داشته باشد.

فروش جهانی خودرو‌های برقی بیش از دو برابر شده و در سال ۲۰۲۱ از دو میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۴.۲ میلیون دستگاه رسیده است. شرکت مشاوره خودرو LMC پیش‌بینی کرده است که فروش جهانی خودرو‌های برقی در سال ۲۰۲۳ به ۹ میلیون و در سال ۲۰۲۵ به ۱۴.۲ میلیون برسد.

به نقل از رویترز، قیمت مواد باتری خودرو‌های الکتریکی طی سال گذشته افزایش یافته است و نیکل رکورد‌های جدیدی را پس از حمله به اوکراین شکست، زیرا روسیه یکی از تولیدکنندگان عمده نیکل است. برخی از تحلیلگران نسبت به تنگنا‌های کوتاه‌مدت در تامین باتری هشدار داده‌اند، زیرا صنعت خودروسازی به سرعت تولید خودرو‌های بدون آلایندگی را سرعت می‌بخشد که می‌تواند مازاد تولید را نیز به دنبال داشته باشد.

T&E گفت رقابت برای لیتیوم و نیکل شدید است و خاطرنشان کرد که چین و ایالات‌متحده برای اطمینان از دسترسی به این مواد خام تلاش کرده‌اند. اروپا باید از این روند پیروی کند و آژانسی را برای تضمین تامین «فلزات حیاتی با منابع پایدار» ایجاد کند.

جولیا پولیسکانووا، مدیر ارشد T&E گفت: اکنون زمان تمرکز بر تامین مواد خام پایدار مورد نیاز این قاره برای استقلال انرژی و آینده‌ای سبز است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی