تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

جهانی‌سازی قیمت آرد به شرط هم‌ترازی درآمد مردم ایران با جهان

ذبیح الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت آرد و گندم باید به قیمت جهانی نزدیک شود، اما دولت توجه نمی‌کند که درآمد مردم هم باید هم تراز کشور‌های دیگر باشد.

کد خبر: ۱۲۸۸۵۶
۱۳:۴۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

جهانی‌سازی قیمت آرد به شرط هم‌ترازی درآمد مردم ایران با جهان

دیدارنیوز: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت آرد و گندم باید به قیمت جهانی نزدیک شود، اما دولت توجه نمی‌کند که درآمد مردم هم باید هم تراز کشور‌های دیگر باشد.

ذبیح الله اعظمی گفت: دولت برای جبران افزایش قیمت آرد و گندم با حذف ارز ترجیحی، برنامه مدونی ارائه نداده و نظارت ضعیف وزارت کشاورزی موجب خروج گندم و آرد از کشور شد.

در روز‌های اخیر افزایش قیمت آرد موجب افزایش قیمت محصولات خوراکی مانند ماکارونی شده.

مسئولان دولتی می‌گویند یکی از علت‌های این افزایش قیمت، جنگ روسیه و اوکراین است که سهم عمده تولید غلات را در جهان دارند.

بر اساس آمارها، ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات جهان در اوکراین و روسیه تولید می‌شود و جنگ میان این دو کشور، قیمت مواد غذایی را در جهان از ۳۴ تا ۶۰ درصد بالا برده.

وزیر جهاد کشاورزی دیروز گفت دولت ایران با هدف حفظ پایداری امنیت غذایی، به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم گرفته قیمت آرد برای مصارف صنعتی آزاد شود.

آمار وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد قیمت یک کیسه آرد در خارج از مرز‌های ایران به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد و آقای ساداتی نژاد گفته، این قیمت در داخل ایران برای یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی ۳۸ هزار تومان است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده با آزادسازی قیمت آرد، یارانه آن برای جبران قیمت‌ها مستقیم به مردم داده می‌شود.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، مجلس به دولت اجازه حذف ارز ترجیحی را به شرط بالاتر نرفتن قیمت‌ها از نرخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ داده که باید برای راهکار‌های جبرانی آن هم برنامه ریزی شود.

۱۱ اردیبهشت ماه رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از معاون صنایع عمومی خواست قیمت‌های جدید ماکارونی را به کارخانه‌ها ابلاغ کند.

بر اساس این نامه، قیمت‌ها افزایشی نزدیک به سه برابری داشته اند؛ قیمت ماکارونی رشته‌ای ساده ۵۰۰ گرمی، ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و هزار گرمی ۳۴ هزار تومان اعلام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی