تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
تمام حساسیت‌های دیدار سپاهان و استقلال

داربی زرد و آبی!

هفته بیست و پنج لیگ برتر با انجام شش بازی امروز تمام می‌شود در حالی که بیشتر نگاه‌ها به بازی حساس دو تیم سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان است.

کد خبر: ۱۲۸۸۲۶
۰۹:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

استقلال سپاهان

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: سپاهانی‌ها در چارچوب هفته ۲۵ام رقابت‌های لیگ عصر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان میزبان استقلال هستند. سپاهان در ۶ دیدار خود در رقابت‌های آسیایی با ۳ برد، یک تساوی و سه باخت و با ۷ امتیاز از صعود به مرحله بعد بازماند. پس از آن شاگردان محرم نویدکیا به ایران آمدند تا در یک هفته باقیمانده خودشان را برای دیدار با استقلال آماده کنند.

زردهای اصفهان زمان زیادی برای حضور قدرتمند در این مسابقه نداشتند ولی از جهاتی می توان دیدارهای آسیایی را به عنوان بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای سپاهان تلقی کرد و حالا بازیکنان این تیم با تجربه بالاتر به دیدارهای باقیمانده لیگ فکر می کنند در حالی که استقلالی‌ها هم در این مدت بیکار ننشستند و دیدارهای تدارکاتی را با امیدهای استقلال، فجر و هوادار برگزار کردند.

سرشار از انگیزه 

به عقیده بسیاری از کارشناسان، نویدکیا زمان لازم برای بازگشت به شرایط لیگ را نداشته است و آنها هنوز برای مصاف با استقلال صدرنشین آماده نیستند، از طرفی شاید بتوان گفت محرم نویدکیا پس از شکست در آسیا همه توان خود را به کار می‌گیرد تا در لیگ نمایش قابل قبولی ارائه دهد.

البته استقلال صدرنشین هم با انگیزه های ویژه به این بازی‌های نگاه می کند. با توجه به اختلاف ۱۱ امتیازی تیم میزبان با صدرنشین، سپاهانی‌ها در صورت پیروزی مقابل استقلال، بیشتر به هموار شدن مسیر قهرمانی پرسپولیس کمک می کنند. به هر حال پرسپولیس با ۶ امتیاز اختلاف با صدر جدول جدی ترین تعقیب کننده استقلال است.

آمار چه می‌گوید؟

در صورتی که فرهاد مجید موفق شود از دیدار با سپاهان امتیاز بگیرد یعنی با تساوی یا برد زمین را ترک کند می تواند رکورد علی پروین در جام آزادگان که سابقه ۲۴ بازی متوالی بدون شکست را در کارنامه داشت، پشت سر بگذارد.

در مصاف‌های مستقیم دو تیم تا امروز، سپاهان و استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر ۴۱ بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که آبی‌پوشان با ۱۶ برد برتری نسبی نسبت به تیم اصفهانی دارند. سهم سپاهان در این میان ۱۴ برد بوده و ۱۱ دیدار ۲ تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

محرم نویدکیا تا کنون به عنوان سرمربی ۳ بار به مصاف استقلال رفته که ۲ بار پیروز شده و ۱ بار شکست خورده! در مقابل مجیدی ۴ بار به مصاف سپاهان رفته که حاصل آن ۳ پیروزی برای فرهاد و استقلال بوده و یک پیروزی برای سپاهان!

خط و نشان با همبازی‌های سابق

به دلیل شرایط خاص و تمکن مالی مناسب باشگاه سپاهان، در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از دو تیم بزرگ تهران بعد از درخشش در لیگ، راهی اصفهان شده‌اند که از آخرین نمونه‌ها می توان از بازیکنانی چون شهبازاده، ریگی، مغانلو، نورافکن و رشید مظاهری نام برد. بنابر این این مسئله هم می تواند انگیزه های زیادی برای بازیکنان دو تیم ایجاد کند تا جایی که سپاهانی‌ها در پوستر بازی از عکس بازیکنان سابق استقلال استفاده کردند تا به نوعی خط و نشان بکشند. به هر حال خارج از اهمیت امتیازی، همیشه دیدار استقلال و سپاهان جذاب و پرتماشاگر بوده است.

از طرفی این بار دیدار سپاهان و استقلال مصاف بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله است. استقلال با ۸ گل خورده بهترین خط دفاع و سپاهان با ۳۵ گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد. در واقع رویارویی دو تیم به عنوان بهترین‌های لیگ در حمله و دفاع نیز ویژگی مهم این بازی است و به بهترین وجه این دو خصوصیت مورد ارزیابی جدی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی