تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کارشناس حقوقی: راه شفافیت نظارت بر اموال مسئولان است

به گفته صادق سلیمی، کارشناس مسایل حقوقی راه شفافیت نظارت بر اموال مسئولان است. او می‌گوید طرح قانون نظارت بر اموال و سفر‌های مسئولان می‌تواند مفید باشد، ولی آنچه که بیشتر از این طرح‌ها و قوانین لازم هست اجرای آن است.

کد خبر: ۱۲۸۷۲۴
۱۳:۰۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

کارشناس حقوقی: راه شفافیت نظارت بر اموال مسئولان است

دیدارنیوز: یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: قانونِ نظارت بر اموال و سفر‌های مسئولان مفید است، ولی بهترین راه شفافیت در این خصوص این است که سامانه‌ای باشد و همه اموالی که مسولین دارند و هزینه‌هایی که می‌کنند و کل بودجه ممکلت در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

صادق سلیمی، درباره قانونِ نظارت بر اموال و سفر‌های مسئولان که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح می‌شود، گفت: طبیعتا طرح قانون نظارت بر اموال و سفر‌های مسئولان می‌تواند مفید باشد، ولی آنچه که بیشتر از این طرح‌ها و قوانین لازم هست اجرای آن است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: ما قوانین خوبی مثل قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد داریم که در سال ۹۰ تصویب و مراحل آن طی شد؛ البته رییس جمهور وقت آن را امضا و ابلاغ نکرد، زیرا موافق آن نبود و بسیاری از قسمت‌های آن اجرا نشد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم از سوءاستفاده دست اندرکاران جلوگیری شود، مساله مهم دسترسی عموم مردم به این اطلاعات است. یعنی اگر تا زمانی که شما بگویید مثلا فلان مقام دسترسی و نظارت خواهد داشت، خود آن مقام در معرض این اتهام است که زمانی سوءاستفاده کند و از اختیاراتش استفاده نکند و خدایی نکرده توافقاتی پشت پرده باشد و این قوانین و نظارت‌ها اعمال نشود.

سلیمی در پایان گفت: بهترین راه شفافیت در این خصوص این است که سامانه‌ای باشد و همه اموالی که مسئولین دارند و هزینه‌هایی که می‌کنند و کل بودجه ممکلت در اختیار عموم مردم قرار گیرد. مسولان به اموال عمومی که متعلق به همه ملت است دسترسی دارند و همه ببینند که این اموال چقدر است؟ از کجا می‌آید؟ چگونه هزینه می‌شود؟ تا زمانی که این اتفاق نیفتد خود نظارت هم یک نوع رانت است و ممکن است مسئولی تحت تاثیر مسایلی، نظارت خود را صحیح اعمال نکند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی