تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

حذف رنگ قرمز و فوتی‌های تک‌رقمی یعنی کرونا تمام شده است؟

گویا قرار است اردیبهشت ۱۴۰۱ با کمترین میزان فوتی‌های کرونا خاطرات تلخ این ماه در دو سال گذشته را از بین ببرد و حذف رنگ قرمز کرونایی هم نوید پایان حیات ویروس کووید ۱۹ را بدهد. این یعنی کرونا تمام شده است؟

کد خبر: ۱۲۸۶۰۴
۰۹:۰۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

حذف رنگ قرمز کرونایی و فوت ۱۱ نفر یعنی کرونا تمام شده است؟

 

دیدارنیوزـ سبک زندگی: فراز و نشیب کشور در دو سال و اندی گذشته در بسیاری از مقاطع، بحران‌های جدی را برای کشور به وجود آورد، اعمال محدودیت‌های شبانه یکی از تصمیم‌های جدی دولتمردان برای مقابله با کرونا بود و این روند تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ هم تدوام داشت تا اینکه با دستور رئیس جمهور این محدودیت برداشته شد.

از سوی دیگر اعمال محدودیت برای مشاغل و دسته‌بندی آن‌ها یکی از چالش‌های بزرگ مردم و دولت در مواجهه با این ویروس منحوس بود، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ مجبور شدند قید کار را بزنند و به دنبال سرنوشت دیگری بروند و عده‌ای هم با تمام قوا تلاش کردند به جای شکست خوردن، شکست دهند و حالا خبر حذف شهر‌های قرمز از نقشه کرونایی کشور و رسیدن آمار فوتی‌ها به عدد ۱۱ و حتی کمتر از آن، یعنی اینکه این بار مردم پیروز میدان هستند نه کووید ۱۹.

 


بیشتر بخوانید: دز چهارم واکسن کرونا لازم است؟


تزریق دز چهارم و تیر خلاص به کرونا

البته از آنجایی که رفتار ویروس کرونا همچنان ناشناخته بوده و هر لحظه ممکن است رفتار غیر قابل پیش بینی از خود نشان دهد، مسوولان ستاد مقابله با کرونا همچنان علاوه بر تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم گرفته اند که تزریق دز چهارم واکسن را هم در دستور کار قرار دهند و جامعه هدف اولیه هم افراد بالای ۷۰ سال و کسانی است که بیماران زمینه‌ای دارند.

چند روز پیش عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از مصوبه ستاد برای تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال خبر داد و در توییتی نوشت: در جهت تقویت سطح ایمنی گروه‌های در معرض خطر، از همه افراد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص ایمنی، درخواست می‌شود یک نوبت واکسن علاوه بر نوبت‌های قبلی، تزریق کنند.

اما طبق آمار هنوز بخش قابل توجهی از جامعه برای دریافت دز سوم و حتی دز دوم هم اقدام نکرده است که دلیل آن هم عدم اطلاع‌رسانی درست و بعضا انتشار اخبار و اطلاعات نادرستی بوده که مردم را برای تصمیم به دریافت دز سوم و دوم دچار تردید کرده است.

خوب است بدانید که محققان انگلیسی می‌گویند: بر اساس تحقیقات جدید، فاصله طولانی‌تر بین دو دوز اولیه واکسن کووید۱۹ می‌تواند تا ۹ برابر بیشتر آنتی‌بادی تولید کند و علاوه بر این، برای کسانی که قبلاً به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، هشت ماه پس از عفونت ممکن است زمان مناسبی برای واکسینه شدن باشد.

اشلی اوتر، محقق ارشد از آژانس امنیت سلامت بریتانیا، در بیانیه‌ای گفته است: فاصله زمانی بین قرار گرفتن در معرض ویروس و واکسیناسیون نقش مهمی در پاسخ‌های آنتی‌بادی پس از واکسیناسیون دارد؛ با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این میزان بالاتر آنتی‌بادی محافظت بیشتری در برابر بیماری کووید ۱۹ ایجاد می‌کند و چگونه این فاصله طولانی‌تر بین دُز‌ها ممکن است بر پاسخ‌های تقویت کننده تأثیر بگذارد یا خیر، مورد نیاز است.

 


بیشتر بخوانید: ۱۰ هزار میلیارد تومان واکسن، در آستانه انقضا



آغاز تزریق دز چهارم در استان‌های غربی

بعد از استان یزد که از چند روز پیش اقدام به تزریق دز چهارم به سالمندان و کادر درمان کرده است، خبر رسیده که در کرمانشاه هم این تصمیم توسط مسئولان دانشکاه علوم پزشکی گرفته شده و حالا این استان در نوبت اول تزریق واکسیناسیون کرونا بر اساس محل سکونت رتبه چهارم کشوری را کسب و تزریق دز چهارم برای گروه‌های سنی بالا و بیماران خاص آغاز کرده است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می‌گویند: وضعیت تزریق نوبت دوم و سوم در استان کرمانشاه کمتر از حد انتظار بوده، اما بالاتر از میانگین کشوری است که در این مورد نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

به دلیل آغاز سفر‌های نوروزی و همزمان بازگشایی مدارس احتمال اوج گیری کرونا پیش بینی شده بود هر چند که حدو دو هفته‌ای آمار مبتلایان و فوتی‌ها کمی بیشتر شد، اما این روند رو به کاهش رفت و بیشتر بیماران به صورت سرپایی و در منزل درمان شدند و این یعنی ویروس در حال از دست دادن قدرتش است، اما اگر ساده انگاری مردم با شنیدن کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا ادامه یابد ممکن است بار دیگر به روز‌های سخت گذشته بازگردیم پس اگر خواستار تثبیت وضعیت موجود هستیم باید هم چنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی پایبند بوده و به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی