تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

همبرگر‌های مک‌دونالد گران می‌شود؟

افزایش قیمت به مک‌دونالد کمک می‌کند تا تورم و هزینه‌های ناشی از جنگ اوکراین را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۲۸۵۰۷
۱۴:۰۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

همبرگر‌های مک‌دونالد گران می‌شود

دیدارنیوز ـ افزایش قیمت منو و یک برنامه وفاداری جدید به شرکت مک دونالد کمک کرد تا با وجود فشار تورمی بر مصرف‌کنندگان، جنگ در اوکراین و محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید- ۱۹ در چین، پیش‌بینی‌ها را برای فروش و سود سه ماهه شکست دهد. سهام این شرکت مستقر در شیکاگو نزدیک به دو درصد افزایش یافت.

کریس کمپچینسکی، مدیر عامل این شرکت اظهارکرد: به دلیل هزینه‌های بالاتر برای بنزین، اجاره و خواربار، مشتریان کم‌درآمد شروع به خرید ارزان‌تر یا کمتر اقلام منوی مک‌دونالد در برخی مناطق کرده‌اند.

بزرگ‌ترین زنجیره همبرگر جهان در برابر قیمت‌های منو که تقریبا ۸ درصد در سه ماهه اول نسبت به سال قبل افزایش داشتند، مقاومت اندکی نشان داد. بیشتر رستوران‌های زنجیره‌ای ایالات‌متحده قیمت‌ها را افزایش داده‌اند تا هزینه‌های سرسام‌آور را جبران کنند.

با این حال، فروش جهانی قابل مقایسه ۱۱.۸ درصد افزایش یافت که بالاتر از تخمین‌ها برای افزایش ۸.۲ درصدی است. درآمد کل ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۵.۶۷ میلیارد دلار رسید که از انتظارات برای ۵.۵۹ میلیارد دلار پیشی گرفت.

معرفی یک برنامه وفاداری دیجیتال در اواخر سال گذشته که اکنون ۲۶ میلیون عضو دارد به افزایش ۳.۵ درصدی فروش قابل‌مقایسه در سه ماهه اول در ایالات‌متحده (بزرگ‌ترین بازار آن) کمک کرد. بر اساس گزارش‌ها تحلیلگران انتظار افزایش ۳.۳ درصدی را داشتند.

نتایج نشان داده است که مک‌دونالد تقریبا ۵۵ میلیون دلار در ماه برای رستوران‌هایش در اوکراین و روسیه ضرر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، مک‌دونالد، یکی از اولین برند‌های غربی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وارد روسیه شد و در اوایل ماه مارس اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین، متوقف خواهد کرد. مک‌دونالد پس از تعطیلی رستوران‌ها، ۱۰۰ میلیون دلار را به دلیل احتمال دور ریختن موجودی در زنجیره تامین خود از دست داد.

بدون احتساب هزینه‌های حمایت از کسب‌وکار شرکت در روسیه و اوکراین و همچنین سایر هزینه‌های یکباره، مک‌دونالد ۲.۲۸ دلار به ازای هر سهم سود کسب کرد که بهترین برآورد‌ها ۲.۱۷ دلار بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اقتصاد جهانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی