تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

الکاظمی خبر داد؛ تفاهم میان ایران و عربستان به زودی حاصل می‌شود

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در گفتگو با روزنامه کویتی «الصباح» درباره آخرین وضعیت گفتگو‌های ایران و عربستان که با وساطت عراق در حال انجام است، اظهارنظر کرد و گفت: تفاهم میان ایران و عربستان به زودی حاصل می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸۴۷۴
۱۱:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

نخست وزیر عراق خبر داد؛ تفاهم میان ایران و عربستان به زودی حاصل می‌شود

دیدارنیوز: نخست‌وزیر عراق می‌گوید که به زودی توافق میان ایران و عربستان حاصل می‌شود.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در گفتگو با روزنامه کویتی «الصباح» درباره آخرین وضعیت گفتگو‌های ایران و عربستان که با وساطت عراق در حال انجام است، اظهارنظر کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت وساطت بغداد میان ایران و عربستان و اینکه آیا گفتگو‌های جدیدی در آینده برگزار می‌شود یا نه، گفت: عراق منافع مستقیمی در تحقق تفاهمات میان کشور‌های منطقه و ایجاد ثبات منطقه‌ای دارد.

الکاظمی تاکید کرد: به دلیل اینکه روابط خوبی با ایران و عربستان و دیگر کشور‌های منطقه داریم توانستیم فضای گفتگو‌های مثبتی را در عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آن‌ها اعلام نشده است.

وی افزود: برادرانمان در عربستان سعودی و ایران با مسئولیت بسیار بالا و با توجه به مقتضیات شرایط کنونی منطقه در پرونده گفتگو‌های دوجانبه در حال تعامل هستند. ما اطمینان داریم که توافق ان‌شاالله نزدیک است.

الکاظمی همچنین گفت: ضمن این‌که یک پیشرفت واقعی و گسترده در روابط بین همه کشور‌های منطقه، به پشتوانه اعتقاد راسخ و حسن نیت در پیش خواهد بود. چراکه آینده منطقه در گرو شروع به نگریستن به آن به عنوان یک سیستم دارای تلاقی منافع و همگرا و نه متقاطع است و این سیستم نمی‌تواند خود را وقف ساخت و ساز اقتصادی کند و بدون حل مشکلات و به صفر رساندن بحران‌های آن، خود را به توسعه جهانی برساند.

تاکنون پنج دور گفتگو‌های ایران و عربستان به وساطت عراق و با هدف از سرگیری روابط دوجانبه برگزار شده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی