تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

خوزستان در زمینه عقرب‌زدگی رتبه اول کشور را دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوپزشکی اهواز گفت: عقرب گزیدگی به دلیل گرما و شرجی هوا در منطقه‌های جنوبی کشور بیشتر از دیگر مناطق روی می‌دهد.

کد خبر: ۱۲۸۴۶۹
۱۱:۲۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدار نیوز: رحمانی گفت: خوزستان رتبه اول در زمینه عقرب‌زدگی را دارد که در مناطق محروم این استان بار‌ها به دلیل نبود بیمارستان، امکانات و بُعد مسافت تا بیمارستان‌های شهرستان‌های اطراف باعث دیر رسیدن و حتی مرگ بیمار عقرب‌زده می‌شود .

به گفته او دامنه علائم عقرب‌زدگی بسیار وسیع و از یک واکنش ساده موضعی جزئی، خارش مختصر در محل نیش عقرب، قرمزی پوست، تورم و خون‌مردگی تا تغییرات شدید فشار خون و تنفس، نارسایی قلبی، نارسایی تنفسی، خون ادراری، از کارافتادگی کلیه‌ها و نارسایی چند اندامی متغیر است؛ به خصوص در کودکان و افراد سالخورده بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به مرگ شود، بنابراین باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوپزشکی اهواز گفت: در عقرب گادیم به دلیل داشتن نیش بسیار کوچک موقع گزیدگی درد زیادی ایجاد نمی‌شود و گاهی فرد اصلاً متوجه گزش و درد نمی‌شود، به همین دلیل به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کند؛ در این نوع عقرب‌زدگی فرد شاید با بیش از ۴۸ ساعت تأخیر به مراکز درمانی مراجعه کند که این تأخیر می‌تواند به دلیل تأثیر سم بر دستگاه‌ها و اندام‌های متعدد بدن و شدت علائم و عوارض ناشی از عقرب‌زدگی را چند برابر کند و حتی منجر به مرگ شود.

او می گوید: فرد عقرب‌زده را باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز درمان‌کننده عقرب‌زدگی انتقال داد و استفاده از دارو‌های محلی، نیشتر زدن، داغ کردن، سوزاندن و تیغ زدن را به هیچ وجه انجام ندهند.

استفاده از دستکش و چکمه توسط کشاورزان و کارگران ساختمانی هنگام کار در باغات و مزارع یا ساختمان‌سازی، آغشته کردن محل‌های مشکوک و یا مخروبه به مواد نفتی برای از بین بردن عقرب‌ها و نگهداری طیور و ماکیان با حفظ بهداشت محیط در منازل روستایی به دلیل تغذیه ماکیان از عقرب نیز به عنوان دیگر اقدام‌های مفید برای پیشگیری از عقرب‌زدگی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی