تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اردوغان در عربستان؛ دیدار با پادشاه پس از ۵ سال سردی روابط

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه پس از ۵ سال سردی روابط با مقامات سعودی، شب گذشته وارد عربستان شد و با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۲۸۴۰۵
۰۹:۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

اردوغان در عربستان؛ دیدار با پادشاه پس از ۵ سال سردی روابط

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه پس از ورود به عربستان با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از رسانه‌های سعودی، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه پس از ۵ سال سردی روابط با مقامات سعودی شامگاه پنجشنبه وارد جده شد.

اردوغان پس از ورود به عربستان مورد استقبال خالد الفیصل امیر مکه قرار گرفت و سپس به دیدار سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی رفت.

نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، به دعوت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به این کشور سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده که توسعه روابط دو جانبه و همکاری‌های مشترک و نیز بررسی تحولات منطقه‌ای از جمله محور‌های سفر ۲ روزه اردوغان به عربستان است.

روابط عربستان سعودی و ترکیه طی سه سال گذشته بعد از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز در کنسول‌گری سعودی در شهر استانبول به شدت تیره شده و آنکارا به دلیل اختلافات با بن سلمان تا جایی که می‌توانست از این پرونده برای تخریب، ولی عهد سعودی استفاده کرد؛ ولی‌عهدی که بنا به گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا شخصا دستور قتل فجیع روزنامه نگار مخالف سیاست‌های حاکمان جدید عربستان را صادر کرده بود.

اخیرا ترکیه پرونده رسیدگی به این قتل را به عربستان سعودی منتقل کرده است؛ اقدامی که ناظران آن را گام مهم ریاض و آنکارا برای رفع کدورت‌ها و اختلافات دانستند.

اردوغان پیشتر ماه فوریه گفته بود که به عربستان سعودی سفر خواهد کرد، ولی این سفر انجام نشد. انتظار می‌رفت بعد از سفر رئیس جمهور ترکیه به امارات که برخی مدعی شدند او در این سفر با بن سلمان نیز دیدار کرده، راهی ریاض شود، ولی گویا به نتیجه نرسیدن مذاکرات در برخی از پرونده‌های اختلافی بین مقامات ترکیه و عربستان سعودی از جمله پرونده قتل خاشقچی مانع از این سفر شد.

اردوغان در بازگشت از سفر امارات با بیان اینکه مذاکرات بین آنکارا و ریاض در حال انجام است، ابراز امیدواری کرده بود که روند آشتی با عربستان نیز به زودی جواب دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی