تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بهادری‌جهرمی: تغییر وزرا در دستورکار دولت نیست

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت درباره شایعات اخیر درخصوص تغییر وزرا گفت: دلیل اصلی شروع شایعات جابجایی وزرا این است که برخی نمایندگان نسبت به صلاحیت نظارتی خود به‌صورت شخصی مباحثی نسبت به سوال و یا استیضاح دارند؛ در حالی‌که چیزی در دستورکار مجلس نیست. دولت جابجایی را در دستورکار نداشته و مجلس نیز چنین چیزی را ندارد.

کد خبر: ۱۲۸۳۴۸
۱۵:۲۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

بهادری‌جهرمی: تغییر وزرا در دستورکار دولت نیست

دیدارنیوز: سخنگوی دولت گفت که دولت تغییری را برای کابینه در دستورکار خود ندارد.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره مباحث پیش‌آمده درخصوص حذف معاونان اقتصادی و اجرایی رئیس‌جمهور از کمیسیون اقتصادی دولت، بیان کرد: تغییرات در ترکیب کمیسیون‌های دولت به واسطه مشغله وزرا به‌صورت مستمر انجام می‌شود و پیش از این یعنی سه ماه گذشته نیز تعدادی از وزرا از کمیسیون‌های دولت جابجا شده بودند.

وی افزود: درخواست خود اعضای هیئت دولت این است که کمتر عضو کمیسیون‌های تخصصی باشند و تمام تصمیمات نهایتا در صحن دولت رسیدگی می‌شود و هرکس حتی اگر در کمیسیون‌های تخصصی هم نباشد، در صحن دولت حق رأی دارد و رأی خود را می‌دهد. مسئله بعدی این است که هر یک از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور حق شرکت در تمام کمیسیون‌ها را دارند و وقتی عضو می‌شوند، باید حضور یابند و تا حضور نداشته باشند، رسماً جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود و مصوبه اخیر دولت به این معناست که هر یک از اعضا، حق حضور در جلسه را دارند، ولی تکلیف به حضور ندارند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اخیرا این موضوع مطرح شد که چرا تعداد غائبین در کمیسیون اقتصادی رئیس‌جمهور زیاد است؟ بیان شد که معاونت اقتصادی و اجرایی تقریبا در هیچ‌یک از جلسات شرکت نکردند و نماینده فرستادند. مثلا معاون اقتصادی دولت به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی اقتصادی دولت و هم‌چنین دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در همه مسائل اقتصادی دولت بوده و در جلسات اظهار نظر کرده و مسائل تکراری در جلسات چندباره مطرح می‌شود و حق است که فرصت نکنند که در جلسات حاضر شوند. پیشنهاد شد که اسم‌شان از تکلیفِ حضور در کمیسیون اقتصادی خارج شود تا تکلیف به حضور نداشته باشند، ولی حق حضور محفوظ هست و حاضر خواهند بود و این‌ها برداشت‌هایی است که مطرح شده است.

بهادری‌جهرمی هم‌چنین درخصوص برخی شایعات مبنی بر جابجایی در دولت، خاطر نشان کرد: دلیل اصلی شروع شایعات جابجایی وزرا این است که برخی نمایندگان نسبت به صلاحیت نظارتی خود به‌صورت شخصی مباحثی نسبت به سوال و یا استیضاح دارند؛ در حالی‌که چیزی در دستورکار مجلس نیست و ممکن است نماینده‌ای نظر شخصی داشته و این موقع مطرح می‌شود که شاید جابجایی در دولت مطرح است.

وی ادامه داد: دولت جابجایی را در دستورکار نداشته و مجلس نیز چنین چیزی را ندارد؛ اگر مسئله این است که عملکرد‌ها ارزیابی نمی‌شود و مورد نظارت قرار نمی‌گیرد، باید گفت بله صورت می‌گیرد، ولی این‌ها شایعاتی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی