تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تنش گازی میان روسیه و اروپا؛ مسکو صادرات به بلغارستان را هم متوقف کرد

پس از قطع صادرات گاز روسیه به لهستان، مسکو صادرات به بلغارستان را هم قطع کرد تا تنش گازی جدیدی میان مسکو و اتحادیه اروپا در جریان حمله نظامی ارتش پوتین به اوکراین آغاز شود.

کد خبر: ۱۲۸۳۴۲
۱۵:۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

تنش گازی میان روسیه و اروپا؛ مسکو صادرات به بلغارستان را هم متوقف کرد

دیدارنیوز: گازپروم، غول صنایع انرژی روسیه، اعلام کرد پس از لهستان عرضه گاز به بلغارستان را نیز متوقف کرده است.

گازپروم گفته است این دو کشور از پرداخت هزینه محموله‌ها به روبل روسیه خودداری کرده‌اند و این شرکت از یک آوریل بدین سو هیچ مبلغی از لهستان و بلغارستان دریافت نکرده است.

ولادیمیر پوتین پیشتر تهدید کرده بود که کشور‌های مشتری نفت و گاز روسیه باید طلب خود را به روبل بپردازند در غیر این صورت ارائه انرژی به آن‌ها قطع خواهد شد.

تصمیم روسیه در قطع صادرات گاز به بلغارستان در حالی صورت می‌گیرد که قرار است شماری از اعضای دولت بلغارستان این هفته به اوکراین بروند تا درباره کمک‌های مالی و نظامی به این کشور تصمیم بگیرند.

نخست‌وزیر بلغارستان: روسیه با قطع صادرات گاز «باج‌گیری» می‌کند
کریل پتکوف، نخست‌وزیر بلغارستان، گفت درخواست‌های شرکت گازپروم روسیه برای دریافت طلب خود به روبل و قطع متعاقب صادرات گاز به بلغارستان، «نقض فاحش قرارداد فعلی و باج‌گیری» است.

فن در لاین: اتحادیه اروپا به «باج‌گیری» گازی روسیه به صورت هماهنگ واکنش نشان خواهد داد
اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، با انتقاد از قطع صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان، مسکو را به باج‌گیری از اروپا متهم کرد.

خانم فن در لاین با غیرقابل قبول خواندن این تصمیم گفت: «کشور‌های عضو دقیقاً برای چنین سناریویی برنامه‌های اضطراری را از پیش اجرا کرده‌اند و ما در هماهنگی و همبستگی با آن‌ها کار کرده‌ایم.»

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: «ما در حال بررسی برای یک واکنش هماهنگ از سوی اتحادیه اروپا در این خصوص هستیم و همینطور به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای تامین انرژی از طریق مسیر‌های جایگزین ادامه خواهیم داد.»

جهش قیمت گاز در اروپا در پی قطع تحویل گاز روسیه به لهستان و بلغارستان
در پی انتشار بیانیه شرکت انرژی گازپروم روسیه مبنی بر توقف تحویل گاز به لهستان و بلغارستان، قیمت گاز اروپا تا ۲۴ درصد افزایش یافته است.

بنابه گزارش‌ها این مبلغ در حالی به ۱۲۵ یورو در هر مگاوات ساعت رسیده است که با گرم شدن هوا و کاهش تقاضا برای گرم کردن خانه‌ها و ادارات انتظار می‌رفت قیمت انرژی نیز افت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی