تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
کارشناس مسائل آمریکا

توافق وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن/ اختلافات داخلی در آمریکا شدت گرفته است

کارشناس مسائل آمریکا گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه اختلافات داخلی در بین دولتمردان آمریکا شدت گرفته است، بایدن باید تصمیم نهایی خود برای توافق در وین را بگیرد.

کد خبر: ۱۲۸۳۰۲
۱۱:۰۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

توافق وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن

دیدارنیوز ـ امیرعلی ابوالفتح با اشاره به تعلل آمریکا در تصمیم‌گیری و مطرح کردن شروط جدید برای توافق در مذاکرات وین گفت: تصور من این است که تا آینده‌ای نزدیک، وضعیت مذاکرات به همین ترتیب از سوی آمریکا ادامه پیدا کند. در حال حاضر اختلافات میان ایران و آمریکا بسیار زیاد است که یکی از موضوعات اختلافی، بحث سپاه است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تلاش آمریکا در سر باز زدن از اجرای تعهداتش، عامل طولانی شدن مذاکرات است؛ به این معنی که آمریکا نمی‌خواهد تحریم‌ها را لغو کند و ادعا دارد که موضوع به مسئله سپاه گره خورده است.

ابوالفتح گفت: مدتی قبل آمریکایی‌ها ادعا داشتند که توافق به روسیه گره خورد است، در صورتیکه روسیه اعلام کرد که نگرانی و دغدغه ما برطرف شده است. حالا آمریکایی‌ها بحث سپاه را مطرح می‌کنند و آن را نیز به موضوعات دیگر گره می‌زنند، در واقع این آمریکایی‌ها هستند که باید تصیم نهایی خود را بگیرند.

این کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: میزان مخالفت با اصل توافق در آمریکا روز به روز در حال افزایش است. موضوع سپاه مخالفان بسیار قوی در داخل آمریکا دارد و عمل کردن و پر دادن به این موضوع توسط دولت بایدن بسیار دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه حتی اگر موضوع سپاه نیز بین دو طرف حل و فصل شود، اصل توافق در آمریکا مخالفان جدی دارد، اظهار کرد: از سوی دیگر برخی در آمریکا معتقدند توافق باید در کنگره بررسی شود که در واقع ارجاع توافق به کنگره تقریبا به معنای نابودی کامل توافق خواهد بود که امکان تصویب ندارد لذا دولت بایدن اگر خواستار توافق با ایران است باید تصمیم نهایی خود را بگیرد چراکه جمهوری اسلامی ایران همواره حسن نیت خود را ثابت کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: برجام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی