تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نامه‌ فیفا و شایعات فراوان؛ خطر تعلیق یا هشدار برای ورود زنان به ورزشگاه؟

پس از افشای حقوق و پاداش‌های نجومی در فدراسیون فوتبال ایران که بحث‌های زیادی را در کشورمان به راه انداخته، حالا خبر نامه فیفا به ایران شایعات زیادی درباره خطر تعلیق یا هشدار برای ورود زنان به ورزشگاه در پی داشته است.

کد خبر: ۱۲۸۲۲۱
۱۲:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

نامه‌ فیفا و شایعات فراوان؛ خطر تعلیق یا هشدار برای ورود زنان به ورزشگاه؟

دیدارنیوز: نامه‌ای به تازگی از فیفا به فدراسیون فوتبال ایران رسیده که شایعات مهمی را درپی داشته است.

فدراسیون فوتبال ایران هر روز با اتفاق تازه‌ای روبرو می‌شود. پس از چالش اخیر که مرتبط با افشای پاداش اعضای کنونی و سابق این مجموعه است به تازگی چالش مهم دیگری این فدراسیون را درگیر کرده است. موضوع مربوط به نامه‌ای است که در روز‌های اخیر از فیفا به فدارسیون فوتبال ایران ارسال شده و فضای رسانه‌ای را ملتهب کرده است.

شایعات اولیه خبر از این می‌داد که فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تعلیق کرده است. این شایعه برگرفته از اختلاف موجود در بند یک اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال است. بندی که فدراسیون فوتبال را نهادی مستقل، غیردولتی و غیرانتفاعی معرفی کرده است. فیفا یک سال به فدارسیون فوتبال ایران مهلت داده بود تا این بند در مجلس شورای اسلامی ایران هم به تصویب برسد، ولی مخالفت نمایندگان با همین بند جنجالی، مباحث زیادی در پی داشت. نهایتا در آخرین روز‌های حضور شهاب عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال، عنوان شد که فیفا با پیام تبریکی، اساسنامه جدید فدراسیون را پذیرفته، ولی چندین نماینده مجلس عنوان کردند این کل ماجرا نیست و فیفا خواستار تصویب این بند در مجلس شده است.

این کشمکش ادامه داشت تا اینکه بالاخره مهلت فیفا به فدراسیون فوتبال ایران تمام شد. حالا که خبر رسیده نامه‌ای مهم از فیفا به ایران رسیده، بسیاری خبر تعلیق فدارسیون فوتبال را محتمل دانستند. با وجود این، صفی‌الله فغانپور، سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال، شایعه تعلیق را رد کرده و گفته است: «نامه‌ای که فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال فرستادند، ارتباطی به اساسنامه نداد. این نامه دو قسمت بود؛ در قسمت اول، آن‌ها روند عزل رئیس سابق فدراسیون را تأیید کرده و آن را مطابق با اساسنامه دانستند. گفتند هیچ ایراد و اشکالی در این موضوع وجود نداشته است. قسمت دوم نامه هم مربوط به اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد است.»

واکنش فیفا به اتفاقات مشهد
با توجه به اظهارات اخیر حالا می‌شود به این موضوع رسید که داستان «مشهد» زیر ذره‌بین فیفا قرار گرفته است. نامه‌ای که از سوی نهاد بین‌المللی فوتبال ارسال شده حاکی از نگرانی مسئولان فیفا درباره اتفاقات دیدار بازی ایران با لبنان است که در مشهد برگزار شد. آن بازی که روز نهم فروردین به میزبانی ورزشگاه «امام‌رضا» برگزار شد با حواشی زیادی همراه بود. برخلاف توافق‌های قبلی مسئولان ایرانی با فیفا که مقرر شده بود زنان علاقه‌مند به فوتبال با تهیه بلیت در ورزشگاه برای تماشای بازی حاضر شوند، در مشهد چنین نشد و با پاشیدن اسپری فلفل به صورت زنان، سعی در متفرق کردن آن‌ها از محل بازی شد. آن اتفاق با واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از کشور همراه شد و حتی همان زمان عنوان شد که فیفا به زودی جریمه‌ای سنگین برای تیم ملی درنظر خواهد گرفت. شایعه اخراج ایران از جام جهانی هم مربوط به همان روز‌هاست. در ایران، اما برخلاف وعده‌های اولیه، هیچ مقصری معرفی نشد و طبیعتا جریمه و تنبیهی هم برای کسی درنظر گرفته نشده است. فیفا هم که پیش‌تر وعده رسیدگی به این موضوع را داده بود حالا در نامه ارسالی نگرانی‌هایش را شرح داده و در بخشی از آن نوشته است که پیش از این روندی در ایران آغاز شده بود که طبق آن بانوان در ورزشگاه حضور پیدا کردند و این روند باید ادامه پیدا کند.

تشکیل کارگروه برای ورود زنان به ورزشگاه
مسئولان فیفا تأکید کردند که ما اتفاقات مشهد را بررسی کرده‌ایم و این مسائل خوشایند نبود. باید تلاش کنید همان روند آغاز شده در مورد حضور بانوان در ورزشگاه را ادامه بدهید. در غیر این صورت امکان دارد با تشکیل کمیته‌ای این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم تا راهکاری برای حضور بانوان در بازی‌های ملی و سپس بازی‌های باشگاهی پیدا شود. البته این «امکان» حالا فراتر از یک پیشنهاد است و به نظر می‌رسد راهکاری جدی‌تر برایش درنظر گرفته شده است، چون فیفا اعلام کرده کارگروهی سه جانبه با حضور فدراسیون فوتبال، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تشکیل خواهد شد تا حضور بانوان در بازی‌های داخلی و بین‌المللی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

قبلا و به طور دقیق اسفند ۱۳۹۸ بود که فیفا با ارسال نامه‌ای به فدارسیون فوتبال ایران هشدار داده بود از این به بعد نه تنها بازی‌های تیم ملی بلکه بازی‌های لیگ برتر ایران هم باید با حضور تماشاگران زن برگزار شود؛ با این حال شیوع ویروس کرونا و بدون تماشاگر شدن بازی‌های فوتبال، این امکان را فراهم نکرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی